۲ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبر: 85423652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیلاب به بیش از ۱۱ هزار هکتار زمین کشاورزی در دهلران خسارت زد

ایلام - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: در پی بارش شدید باران و وقوع سیلاب و تگرگ به بیش از ۱۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد.

به گزارش ایرنا، «جلال یوسفی» روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه کارشناسان جهاد کشاورزی، ۱۰ هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع گندم و کلزای این شهرستان دچار خسارت خوابیدگی (ورس) شده و ۶۰۰ هکتار از مزارع نیز به کلی به زیر آب رفته است.

وی افزود: خسارت های نیز به برخی از زیرساخت‌های بخش کشاورزی از جمله خاکریزها و جاده‌های بین مزارع این شهرستان وارد شده‌ است.

یوسفی افزود: کشاورزان خسارت دیده که زمین‌های آنها مشمول بیمه کشاورزی است می‌توانند درخواست‌های خود را مبنی بر جبران زیان‌های وارده، ظرف مدت یک هفته به شعبه‌های بانک کشاورزی تحویل دهند.

وی گفت: کشاورزانی که محصول آنها زیرپوشش بیمه کشاورزی نیست نیز می‌توانند درخواست‌های خود را به مراکز جهاد کشاورزی برای ارزیابی توسط کارشناسان و ارجاع به مدیریت بحران تحویل دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران خاطرنشان کرد: برآورد دقیق خسارت ناشی از بارندگی‌ها پس از ارائه درخواست‌های کشاورزان به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و ارزیابی توسط کارشناسان اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، سامانه بارشی قوی که از روز دوشنبه وارد استان شد و ۴۸ ساعت فعال بود. 

فعالیت این سامانه سبب بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی در مناطق مختلف استان ایلام شد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha