۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85423805
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون و ۱۷۵ هزار بازدید از مناطق گردشگری خوزستان

اهواز- ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: یک میلیون و ۱۷۵ هزار بازدید از مناطق گردشگری استان در تاریخ ۲۴ تا ۲۹ اسفند ماه سال گذشته بر اساس آخرین اطلاعات انجام شده است.

جمال عامری‌نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه میزان حضور گردشگران نوروزی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با توجه به هشدار ستاد بحران در خصوص بارش باران کمتر بوده است بیان کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ اسفند ماه سال گذشته میزان پذیرش مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی استان ۳۲ هزار و ۹۰۶ نفر بوده است.

وی گفت: همچنین در همین مدت ۴۹ هزار و ۳۱۲ نفر مسافر در اقامتگاه‌های غیررسمی و هشت هزار و ۵۷ در اقامتگاه‌های اضطراری استان اسکان یافتند.

تشکیل ۱۴ کمیته تسهیلات سفر در خوزستان

عامری نسب با بیان اینکه در کشور ۱۱ کمیته ستاد تسهیلات سفر وجود دارد تصریح کرد: متناسب با ظرفیت‌ها و مسافرپذیر بودن استان ۱۴ کمیته تسهیلات سفر تشکیل شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به سه کمیته جدید تشکیل شده در این راستا بیان کرد: یکی از این کمیته‌ها گردشگری و سواحل است که رییس آن اداره کل بنادر و دریانوردی و دبیر اداره میراث فرهنگی ماهشهر تعیین شد.

وی گفت: کمیته دیگر گردشگری سدها و رودخانه‌ها است که رییس کمیته را سازمان آب و برق استان و دبیری را مدیر مهندسی و گردشگری همین دستگاه به عهده دارد.

عامری همچنین از تشکیل کمیته راهیان نور با توجه به وجود مناطق مختلف عملیاتی در استان خبر داد که رییس کمیته سپاه حضرت ولیعصر پ(عج) و دبیر آن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه در ۲ سال اخیر در حوزه گردشگری آبی استان به خوبی کار شده است افزود: به همین دلیل هدف بسیاری از گردشگران برای سفر به استان استفاده از این ظرفیت است.

عامری گفت: ظرفیت گردشگری دریایی استان از سواحل هندیجان تا خرمشهر است که در گذشته مغفول مانده بود اما در ۲ سال اخیر با اسکله‌سازی و ایجاد زیرساخت به فرصت گردشگری استان تبدیل شد.

گردشگری آبی خوزستان بدون تلفات جانی

وی اظهار کرد: به دلیل تشکیل کمیته گردشگری آبی در استان طی ۲ سال اخیر و پای کار آمدن دستگاه‌‍های مربوط و فراهم کردن تمهیدات لازم به ویژه در حوزه امدادی در ایام نوروز سال گذشته هیچ تلفات جانی در این بخش نبوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان سدهای استان را از دیگر ظرفیت‌های گردشگری آبی عنوان کرد و گفت: اطلاع‌رسانی گسترده و اقدامات پیشگیرانه در استان باعث شده تا خسارت جانی و مالی در حوزه گردشگری آبی استان به حداقل برسد.

پی کار آمدن دهیاران خوزستان برای فعال کردن گردشگری روستایی

عامری در ادامه سخنان خود افزود: امسال برای نخستین بار همایشی برای دهیاران استان به منظور آشنایی آن‌ها با گردشگری روستایی و استفاده از این ظرفیت برگزار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: این اتفاق باعث شد تا دهیاران با همکاری مردم فضای گردشگری روستاها را برای استقبال مسافران نوروزی فراهم کنند.

یک میلیون و ۱۷۵ هزار بازدید از مناطق گردشگری خوزستان

برگزاری مراسم شبانه نوروزی در استان

عامری با بیان اینکه خوزستان به شب‌های زیبا معروف است خاطرنشان کرد: با همکاری شهرداری‌ها مقرر شد تا از این فرصت برای برگزاری مراسم و آیین‌های نوروزی شبانه در استان استفاده شود.

وی گفت: بعد از افطاری در روستاها و نوروزگاه‌ها مراسمات نوروزی شبانه برگزاری می‌شود.

ظرفیت اسکان در استان ۱۷۰ هزار و ۳۳۸ نفر است

عامری با بیان اینکه ظرفیت اسکان مسافر در خوزستان ۱۷۰ هزار و ۳۳۸ نفر است ادامه داد: این میزان ظرفیت اسکان در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری دیده شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: اقامتگاه‌های رسمی استان همچون هتل‌ها قابلیت پذیرش ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر را دارند و تعداد این اقامتگاه‌ها در استان رشد ۱۲ درصدی یافته است.

عامری ادامه داد: ظرفیت پذیرش اقامتگاه‌های غیررسمی استان مثل مدارس ، مهمانسراهای ادارات و یا کمپ‌های آموزش و پرورش نیز ۷۱ هزار نفر است.

وی گفت: اقامتگاه‌های اضطراری مثل سالن‌های ورزشی و یا سوله‌های ستاد بحران ۸۳ هزار و ۶۰۰ نفر را می‌توانند در خود جا دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت اسکان استان گردآوری شده است اظهار کرد: ظرفیت استان در اقامتگاه‌های رسمی بسیار بیشتر است و ظرفیت خوبی در اقامتگاه‌های اضطرای و غیر رسمی وجود دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha