۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۳۹
کد خبر: 85424138
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

حضور و مشارکت مردم در اقتصاد ضامن جهش تولید است

۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۳۹
کد خبر: 85424138
حضور و مشارکت مردم در اقتصاد ضامن جهش تولید است

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: حضور و مشارکت مردم در اقتصاد باید به فرهنگ تبدیل شود و ضامن جهش تولید است و بدون حضور مردم در اقتصاد اتفاق بزرگی را شاهد نیستیم و همه وظیفه داریم در راستای تحقق شعار سال تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی شامگاه پنجشنبه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی استان با موضوع شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم) که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، افزود: فرهنگ یزدی ها همواره با کار و تلاش همراه بوده و در دولت مردم فاصله کم شده و مردم دولت را از خود می دانند و می توان با مشارکت بیشتر مردم در راستای تحقق شعار سال حرکت کرد.

وی ادامه داد: امسال همراه با شادی و پیروزی و موفقیت برای همه مردم کشور باشد و همه با هم بتوانیم در راستای تحقق شعار سال همراهی و مشارکت داشته باشیم.

استاندار یزد گفت: نفس این دورهمی ها بسیار مبارک است و اهمیت موضوع را می رساند و با استمرار این جلسات و عمل به تصمیمات، حرکت رو به جلویی را داشته باشیم.

فاطمی ادامه داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بر خودمان واجب شرعی و قانونی می دانیم و تمام توان خود را برای تحقق شعار سال به کار می گیریم و در دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ که به نام دانش بنیان و تولید بود، رکورد اشتغال و حوزه دانش بنیان و بالاترین رشد اقتصادی کشور با بیش از ۷ درصد به استان یزد تعلق گرفت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز مسیر سختی در حوزه مهار تورم داشتیم که از جامعه دانشگاهی دعوت شد و ایجاد همدلی و عزمی را شاهد بودیم تا برای کاهش تورم اقدام شود و خوشیختانه اثربخشی معنا داری را نیز شاهد بودیم.

استاندار یزد گفت: رصد خانه تورم در استان تشکیل شد و توسط دفتر اقتصادی استانداری اجرایی شد و دستگاههای اداری نیز ورود کرده و ماهیانه پیگیری و در۱۲ گروه کالایی برای اصلاح اقدام شد البته بخشی از اختیارات خارج از استان بود که شناسایی وپیگیری شد.

فاطمی ادامه داد: امروز در حوزه تورم ماهانه، یزد در رده استان ۲۹ کشوراست و کار سختی بود که شد و نشان داد اگر اعتقاد و دانش وعزم همراه شود با کار جهادی و همدلانه هر کاری شدنی است.

وی افزود :امسال نیز در سال جهش تولید با مشارکت مردم مسیر پیش روی ما همین است و از مسیر دانایی و توانایی با مشارکت عموم مردم حرکت خواهیم کرد و حلقه های میانی در حوزه اقتصادی حمایت می شوند.

استاندار یزد گفت: ۱۵ سال گذشته شعار سال با موضوع اقتصادی بوده و از سال ۱۳۸۷ تا کنون مقام معظم رهبری با عنوان اقتصای نامگذاری داشتند و شعارامسال تجمیع شده همه این سالها است.

فاطمی اظهار داشت: همت مضاعف، کارتخصصی و مشارکت مردم باعث جهش تولید می شود و به خصوص مشارکت جوانان دراین جهاد اقتصادی بسیار اثر گذار است و فرهنگ و حس کار باید در همه اقشار جامعه جریان یابد تا تحقق شعارسال را داشته باشیم.

حضور و مشارکت مردم در اقتصاد ضامن جهش تولید است

رییس سازمان بسیج اصناف کشور نیز دراین نشست گفت: همه شما فعالین اقتصادی افسران جنگ اقتصادی هستید و نقش حمایتی فعالین اقتصادی در جنگ تحمیلی نیز انکار ناپذیر است.

غلامرضا حسن پور افزود: تولید ثروت عبادت است و همه فعالین عرصه اقتصاد در حال عبادت هستند و ما همه وظیفه داریم از این عرصه حمایت کنیم و هم افزایی در فهم شعار سال بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در عرصه تولیدات چهار گروه تولیدی بزرگ، متوسط، کوچک و خرد قرار دارد و باید بررسی کنیم کشورهای دیگر در چه زمینه ای موفق بودند و بزرگترین رکن تولید بازار است و اگر حال بازار خوب نباشد تولید نیز موفق نخواهد بود.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور گفت:در این نهاد با توجه به سند اعتلای ۲۰ ساله که به تایید مقام رهبری نیز رسیده و ابلاغ شد، راه اندازی اتحادیه بین المللی تجار امین مشخص شده و به خصوص در ۱۵ کشور همسایه و در دیگر نقاط جهان برای تشکیل این اتحادیه و همچنین همکاری مستمر اقدام می شود.

جسن پور ادامه داد: ما هیچ راهی نداریم جز اینکه توانمند سازی واحدهای تولیدی در امر صادرات را برنامه ریزی و اجرایی کنیم و حتی تولیدی های کوچک نیز با تشکیل زنجیره به بازارهای خارجی سوق داده شوند.

وی افزود: تولید کننده خوب لزوما تاجر خوب نیست و می توان باتشکیل زنجیره فروش در راستای جهش تولید گام برداشت و تولیدات خرد با برنامه ریزی در راستای تحقق شعار سال که جهش تولید با مردم است بسیار اثر گذار و مهم است.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: برخی از اقدامات بانک مرکزی ضد شعار سال بود و متاسفانه در مقطعی کل تسهیلات قفل شد و بخشنامه های مرتبط با ارز نیز مشکل زیادی برای فعالین اقتصادی ایجاد کرد و اگر قانون نیاز به اصلاح دارد باید توسط ذینفعان پیگیری شود.

محمد علی شاه حسینی معاون اقتصادی استانداری یزد نیز در این نشست گفت: لازمه مشارکت دادن مردم در امور اقتصادی اطمینان خاطر اقشار مختلف است و می توان با الگوی یزدی ها که همواره به امین بودن و پاکی شهره هستند در این حوزه ورود کرد و امیدواریم امسال نیز در راستای تحقق شعار سال همکاری بیشتری صورت گیرد.

فراهم نمودن مشارکت بیشتر مردم در فعالیت های اقتصادی، ساماندهی انرژی و تفکیک صنایع بر اساس بازدهی، هماهنگی بیشتر صنعت و دانشگاه برای رفع مشکلات، ساماندهی سرمایه های خرد و نظارت بیشتر در این حوزه، افزایش قیمت دلار، تفاوت نرخ داخلی و خارجی اجناس، عدم ثبات در صدور بخشنامه های اداری و صدور بخشنامه های خلق الساعه، ثبات نسبی در قیمت ها و حمایت بیشتر از فعالین اقتصادی از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha