مخالفت جوانان آمریکایی با رژیم صهیونیستی و سیاست بایدن درباره جنگ غزه افزایش یافت

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که مخالفت جوانان این کشور از جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و سیاست‌های حمایتی دولت جو بایدن در قبال اسرائیل افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو که پنجشنبه منتشر شد، ۴۶ درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله معتقدند که عملکرد اسرائیل در قبال حملات هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) غیرقابل قبول است و تنها ۲۱ درصد آن را قابل قبول می‌دانند.

همچنین ۵۳ شهروندان آمریکایی ۶۵ ساله یا بالاتر هستند، از عملکرد اسرائیل در این جنگ حمایت کرده و ۲۹ درصد با آن مخالف هستند.

بایدن ۸۱ ساله خود را حامی مادام‌العمر اسرائیل معرفی کرده و از پاسخ این رژیم به حملات هفتم اکتبر حمایت کرده است.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هفته جاری اظهار کرد: باید به یاد داشته باشیم که حمایت از (رژیم) اسرائیل، یک موضوع دیرینه فراحزبی در آمریکا است.

اما در تشکیلات سیاسی آمریکا مخالفت‌های شدیدی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وجود دارد. چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا که بلند پایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا است، در اظهاراتی در صحن مجلس سنا گفت: ائتلاف نتانیاهو بعد از هفتم اکتبر دیگر هیچ تناسبی با نیازهای (رژیم) اسرائیل ندارد.

وی همچنین خواستار برگزاری انتخابات در فلسطین اشغالی برای تعیین نخست‌ وزیر جدید رژیم صهیونیستی به جای او شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha