۳ فروردین ۱۴۰۳، ۶:۴۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85424254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایپه از شناسایی ۳۶ هواپیمای نظامی چینی در اطراف تایوان خبر داد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع ملی تایوان جمعه گزارش داد که در یک شبانه‌روز گذشته ۳۶ هواپیمای نظامی چینی را اطراف این جزیره شناسایی کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بالاترین آمار از هواپیماهای نظامی است که در ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در اطراف تایوان شناسایی شده‌اند.

وزارت دفاع تایوان در گزارش جمعه خود گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتی نیروی دریای چین را هم در اطراف تایوان شناسایی کرده است.

این وزارتخانه پنجشنبه نیز اعلام کرده بود که ۲۰ جنگنده، پهپاد و هواپیمای ترابری چین را در اطراف تایوان شناسایی کرده است. تایپه روز چهارشنبه نیز از شناسایی ۳۲ هواپیمای چینی خبر داده بود.

به دنبال آن، جان آکوایلینو رئیس فرماندهی اقیانوس هند-آرام (ایندوپاسیفیک) ارتش آمریکا گفت که چین تا سال ۲۰۲۷ به تایوان حمله می‌‎کند.

این مقام نظامی آمریکا در دیدار با کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور تصریح کرد: چین در حال ساخت زرادخانه نظامی و هسته‌ای خود در مقیاسی است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون دیده نشده است.

وی افزود: به رغم چالش‌های اقتصادی پکن، بودجه رسمی دفاعی چین طی سال‌های اخیر ۱۶ درصد افزایش یافته و به بیش از ۲۲۳ میلیارد دلار رسیده است.

سخنگوی وزات خارجه چین در واکنش به اظهارات فرمانده ستاد فرماندهی «هند-آرام» آمریکا اظهار کرد: سیاست و خط قرمز ما کاملا روشن است و هرگز به جدایی تایوان از چین رضایت نخواهیم داد.

لی جیانگ سخنگوی این وزارتخانه با بیان این مطلب افزود: منطقه «آسیا و اقیانوسیه» بستر توسعه صلح‌آمیز است اما آمریکا در این منطقه موجب ایجاد درگیری و تفرقه می‌شود.

وی افزود: پکن به واشنگتن بطوری جدی یادآوری می کند که تایوان، تایوانِ چین است، مساله تایپه یک امر داخلی چین محسوب می‌شود و حل این مساله به عهده مردم ما است و هیچ نیروی خارجی حق دخالت در آن را ندارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha