۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85424389
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

تاج سد مهاباد برای بازدید گردشگران بازگشایی شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره امور آب مهاباد گفت: تاج سد این شهرستان همزمان با روز جهانی آب (دوم فروردین، ۲۲ مارس) و در ایام تعطیلات نوروزی برای بازدید مسافران و گردشگران به صورت گروهی یا خانوادگی بازگشایی شد.

خالد رحمانی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علاقه مندان و گردشگران می‌توانند ایام نوروز را تا ۱۰ فروردین سال جاری، از ساعت ۱۰ تا ۱۷ از سد مهاباد دیدن کنند.

وی با بیان اینکه بازدید از سد به صورت رایگان است اما ورود افراد ثبت خواهد شد، افزود: بازدیدکنندگان باید نکات ایمنی از جمله مراقبت از فرزندان و نظافت محیط اطراف سد را رعایت و همکاری لازم را با ماموران امور آب داشته باشند.

رییس اداره امور آب مهاباد اضافه کرد: طبق بخشنامه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی سه سد شهرچای ارومیه، مهاباد و آغ چای چایپاره برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده شده است.

وی یادآور شد: در نوروز پارسال بیش از ۴۵ هزار نفر گردشگر از این مکان بازدید کرده بودند.

رحمانی ادامه داد: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در پشت دریاچه سد به بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال قبل ۲۵ میلیون مترمکعب بیشتر است.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده، تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ یکی از نزدیکترین سدها به مناطق مسکونی به شمار می‌آید.
۲۲ مارس برابر با ۲ فروردین ۱۴۰۲ از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی آب نام‌گذاری شده است.
مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha