امام جمعه ساری: عقب افتادگی مازندران در مهار  آب های سطحی بسیار زیاد است

ساری- ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری میانگین مهار آب‌های سطحی در مازندران را به نسبت کشور بسیار پایین دانست و گفت که با توجه به ضریب کمتر از ۱۲ درصد از مهار آب‌های سطحی در استان، عقب ماندگی در این بخش نگران کننده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در نمازجمعه این هفته ساری به روز جهانی آب و هواشناسی اشاره کرد و افزود : این خطه شمالی در مهار آب های آسمانی عقب ماندگی جدی دارد و از متوسط کشور بسیار پایین تر هستیم.

وی با توضیح این نکته که پیش بینی هواشناسی در مهار آب های سطحی بسیار کمک‌کننده شده است و باید از فرصت مهار آب سطحی مازندران برای ذخیره در تالاب، آب بندان ها و سدها استفاده شود، تصریح کرد: امروز تبدیل شدن رحمت آب به هدر رفت آب، کشاورزی مازندران و امنیت غذایی کشور را به مخاطره انداخته است.

طبق آمارهای رسمی در حال حاضر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مازندران مصرف می شود.

مازندران ۴۶۰ هزار هکتار زمین های کشاورزی دارد که سالانه بیش از هشت میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در آنها تولید می شود.

بر اساس آمارهای رسمی، توان بالقوه آب مازندران در حد ۶ میلیارد و ‌ ۶۰۰میلیون مترمکعب است که از این مقدار چهار میلیارد و ‌ ۹۰۰میلیون مترمکعب آب های سطحی و بقیه آب های زیرزمینی است.

به طور میانگین سالانه حدود یک میلیارد و ‌ ۵۵۰میلیون مترمکعب آب در بخش آب های سطحی و یک میلیارد و ‌ ۳۵۰میلیون مترمکعب در بخش آب زیرزمینی بهره برداری می شود و بقیه آب سطحی طی سال به صورت هرز به دریا می ریزد.

ماه مبارک رمضان روز های عقد اخوت بین مردم است

نماینده ولی فقیه در مازندران با ذکر این نکته که وحدت و اخوت نیاز اساسی امروز جامعه اسلامی است، گفت :طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس و هیأت دولت برای مقابله با دشمن انسجام و وحدت نیاز اساسی است.

محمدی لائینی خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان یاس و ناامیدی در دل های مردم نباید راه بیابد، همه باید دل های خود را از کینه و دشمنی پاک کنیم.

وی ادامه داد: صد البته اذعان داریم که همواره دشمنان با سیاست تفرقه علیه مردم در انقلاب اسلامی فعالیت های خود را ادامه می دهند، چراکه نمی خواهند ملت امیدوار و انسجام داشته باشد.

امام جمعه ساری بیان داشت: دشمنان بدانند روح اخوت اسلامی در بین ملت ایران با تبعیت از ولی‌فقیه روز به روز گسترش یافته و منسجم تر می شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha