امام جمعه شهرکرد: گفتمان امید آفرینی مهمترین نیاز جامعه است

شهرکرد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به بحث امید بخشی به جامعه گفت: گفتمان امید آفرینی از ضرورت‌های غیرقابل اجتناب برای حرکت به سمت جلو کشور است و نیاز جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ مرکز چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی(ره) با تاکید بر وظیفه مهم تریبون‌ها، افراد، رسانه‌ها، فضای مجازی و خانواده‌ها در خصوص داشتن گفتمان امیدآفرین در جامعه افزود: برای ناامیدی هیچ بهانه‌ای وجود ندارد، اما برعکس برای امیدواری بهانه‌های زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود.

وی اظهار داشت: روند حرکت انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته روبه جلو بوده است و این نشانه‌ای از امید در جامعه است و ثابت می‌کند که باید امیدمان نسبت به آینده بیشتر شود.

وی با تاکید براینکه ناامید کسی است که گذشته تیره و تار داشته باشد، گفت: هرچند مشکلات، تنگناها و مشکلاتی وجود دارد اما شواهد نشان می‌دهد ملت ایران در ۴۵ سال گذشته حرکت روبه جلو داشته و دشمن عقب مانده است.

وی تاکید کرد: امروز در این شرایط حساس که دشمن در تلاش است با تزریق ناامیدی در جامعه از حرکت پرشتاب انقلاب جلوگیری کند، باید مصمم و امیدوار نسبت به آینده گام‌های خود را برداریم چون ناامیدی سستی، رکود و ضعف ایجاد می‌کند و جامعه را از حرکت باز می‌دارد.

وحدت ضرورتی که باید تقویت شود

امام جمعه شهرکرد دومین محور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را تقویت وحدت و انسجام در جامعه عنوان کرد و گفت: امروز تقویت اتحاد و انسجام مهمترین سیاست قطعی نظام اسلامی است.

نکنونام با تاکید بر اینکه وحدت موجب هم‌افزایی در جامعه می‌شود، افزود: امروز تا حدودی وحدت در جامعه وجود دارد اما فاصله‌ها، دلتنگی‌ها، نگرانی‌ها و جدایی افکنی‌ها هم کم نیست.

وی برضرورت وحدت بین صنف‌های مختلف تاکید کرد و گفت: هدف ما منفی‌بافی نیست اما امروز بدون توجه به نقاط قوت، زیرسوال بردن‌ها بیشتر از همدلی‌ها و تقویت کردن‌ها در جامعه است.

به گفته نکونام، وحدت به معنی با هم بودن و با هم به مشکلات رسیدگی کردن است که این امر توفیق و اثرگذاری بیشتر و پیشرفت را به دنبال دارد.

وی بر ضرورت وحدت صنفی، وحدت درون شهری، برون شهری، وحدت استانی و وحدت ملی، وحدت سیاسی که همدیگر را برای ماندن در مسیر ولایت نصرت، بصیرت دهی، نصحیت و خیرخواهی تاکید کرد.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: وحدت سپاه و بسیج که پشتیبانان پا برجای نظام و همراهی آن‌ها با فعالان اجتماعی، هیات‌ها و سایر موارد دیگر از جمله دیگر ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: تفرقه‌ها را باید به طور کلی از خود دور و همدلی‌ها و محبت‌ها را که موجب هم افزایی می‌شود را بیشتر کرد البته این موارد منافاتی با بیان مطالبه‌ها ندارد.

فراهم‌سازی مسیر مشارکت مردم در جهش تولید

نکونام با اشاره به سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: تولید در همه عرصه‌ها شامل محصولات غذایی، صنایع دستی، مراکز دانش بنیان، محصولات باغی و گلخانه‌ای، امور دامی و آبزی، صنایع مادر، صنایع دارویی و سایر موارد دیگر باید مورد توجه باشد چون همه این موارد اشتغالزا و مورد نیاز کشور هستند.

وی با اشاره به این اصل که ۹۰ درصد کالاهای اساسی باید براساس برنامه هفتم در داخل کشور تولید شود، اظهار داشت: رسیدن به این هدف نیازمند یک برنامه جامع است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه امروز مشارکت مردم در تولید ضعیف است، یادآور شد: مردم در هرکاری بخواهند ورود کنند با پیچ و خم‌های زیاد و مشکلات فراوانی مواجه هستند که عرضه نادرست کالاها در بازار یکی از این چالش‌ ها است که باید ساماندهی شود.

وی تاکید کرد: امروز مردم را باید به مشارکت در تولید تشویق و دولتی‌ها نیز باید نقش نظارت، پشتیبانی و زمینه‌سازی داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی (ع) افزود: تفرقه امت، شخصیت‌شکنی، نفرت پراکنی در سایه بی تقوایی و بی‌ایمانی از جمله عواملی است که دشمن به آن دامن زد تا مظلومیت امام حسن (ع) نمایان شود.

غزه مقتدر است

نکونام گفت: غزه مقتدر مظلوم و جنایات بی‌حد و حصر صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد گویا هنوز نفهمیده‌اند که در هر صورت شکست خورده واقعی صهیونیست‌ها هستند.

وی تاکید کرد: صهیونیست‌ها در این نبرد چه در غزه بمانند و یا بروند شکست خورده‌اند چون هرچه بر این جنایات‌ها بیفزایند پایه‌های رژیم خود را سست کرده و افکار عمومی و مطالبه جهانی بالاخره جلو آن‌ها را خواهد گرفت.

نکونام بر ضروت ادامه حمایت از غزه تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha