۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85424533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امامان جمعه شهرهای استان تهران: شعار سال با مشارکت مردم و دولت محقق می‌شود

تهران - ایرنا - امامان جمعه شهرستانهای استان تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید بر تحقق شعار سال ، مشارکت مردم و زمینه سازی دولتمردان برای جهش تولید را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه پردیس گفت: بنا بر منویات رهبری شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم تعیین شده تا وضعیت اقتصاد کشور به وضعیت مطلوب برسد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های اولین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: این نامگذاری یعنی اینکه شعارسال گذشته که رشد تولید و مهار تورم بوده است باوجود کارهای خوبی که دولت پرتلاش و پرتحرک انجام داده، فاصله زیادی با مطلوب مقام معظم رهبری داشت که امسال با جهش تولید و مشارکت مردم بحث اقتصادی به نقطه مطلوبی برسد.

امامان جمعه شهرهای استان تهران: شعار سال با مشارکت مردم و دولت محقق می‌شود

وی افزود: با توجه به اینکه در آغاز برنامۀ هفتم توسعه هستیم باید تورم تک رقمی و ۹۰ درصد کالاهای اساسی در داخل تولید شود تا از وابستگی شکننده خارج بشویم، بهره‌وری آب کشاورزی و طرح‌های عظیم دیگر را افزایش بدهیم که دست‌یابی به این اهداف مشارکت مردم را می‌طلبد.

خطیب جمعه پردیس ادامه داد: تحرک خارجی و بین المللی، امضای تفاهم نامه های اقتصادی با کشورها با وضعیت قابل تبدیل بودن به قراردادهای خارجی که قابلیت تبدیل به قراردادهای حقوقی را داشته باشند برای ارتقای وضعیت اقتصادی راهگشا خواهد بود.

حسینی ادامه داد: دولت به جمعیتی که به پردیس اضافه می شود توجه کند و به نیازهای ضرروی که مهم ترین آنها تامین آب شرب است توجه ویژه داشته باشد.

امام جمعه پردیس با اشاره به مسئله غزه، خاطر نشان کرد: موضع غزه حقانیت تشکیل جبهۀ مقاومت را نشان داد دراین چند ماه اخیر جبهۀ مقاومت ازوضع واقعی خود رونمایی کرد، آمریکایی‌ها نمی‌توانند در منطقه بمانند و ناچارند منطقه را تخلیه کنند و رژیم صهیونیستی ازغزه بیرون بیاید شکست خورده، بیرون نیاید هم شکست خورده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

امام جمعه ملارد : راه غلبه بر نقطه ضعف در اقتصاد ،ایجاد رشد مستمر اقتصادی است

حجت الاسلام خوبانی در اولین خطبه نمازجمعه در سال جدید با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردمی ، راه غلبه بر نقطه ضعف کشور که به فرموده ایشان اقتصاد می باشد را رشد مستمر اقتصادی و کاستن از تصدی گری افراطی دولت در اقتصاد کشور عنوان کرد .

 امام جمعه ملارد گفت: در برنامه هفتم توسعه ،اولویت اصلی پیشرفت و رشد اقصادی توام با عدالت ذکر شده که با رسیدن به این رشد ،چهار موضوع مهم کشور یعنی بهبود وضعیت معیشتی مردم ، ارتقاء جایگاه ایران در منطقه ، ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی جوان و متخصص جامعه و ثروتمند کردن کشور برای آینده محقق خواهد گشت .

وی افزود: هیچ دولتی نمی تواند اقتصاد را بدون مشارکت مردم سامان ببخشد و این یکی از اصولی ترین کارهاست که ما ظرفیت ها ، توانمندیها و ابتکارات گوناگون مردم را وارد اقتصاد کنیم .

خوبانی تصریح کرد: وابستگی اقتصاد کشور به نفت ،تصدی گری اقتصادی دولت و عدم حضور مردم در میدان اقتصادی کشور از مشکلات ریشه ای اقتصاد است که دولت و مجلس با حمایت و پشتیبانی مناسب می توانند جریان تولید مردمی را برای حل مشکلات و حضور جدی تر فعالان اقتصادی فراهم کنند.

امام جمعه ملارد با ذکر این نکته که چنانچه سرمایه های مردمی بکار گرفته نشده و شرکت ها و تولیدی های ثروت ساز در اختیار مردم قرار نگیرد ، هیچ گاه رقابت سالم و اقتصادی پویا و مولد نخواهیم داشت ، گفت: دولت می تواند با نظارت دقیق و برداشتن موانعی مانند مقررات دست و پاگیر ،اعمال معافیت های مالیاتی ،مبارزه با قاچاق و خروج از انحصار ،نقش خود را در اجرای شعار سال ایفا نماید .

امام جمعه ملارد در بخش دیگری از خطبه ها به بحران ها و اتفاقات سال گذشته در سطح جهان اشاره کرد و نسل کشی و کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی را از مواردی برشمرد که این رژیم جعلی با این کشتار و ویرانی همواره در نزد جهانیان شکست خورده و منفورتر باقی می ماند.

خوبانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته هم در سخنانی،شیطان را دشمن آشکار برای گمراهی و فریب انسان ها بیان کرد و گفت: این قدرت اختیار و راه انتخاب است که انسان را سعادتمند می کند چرا که شیطان فقط یک وسوسه گر و دعوت کننده است .

وی امسال را سال امام حسنی عنوان کرد که دو میلاد این امام بزرگوار را در سال جاری در پیش داریم که امیدواریم سال پرخیر و برکت همراه با حُسن خلق و خوش اخلاقی برای همگان باشد .

امام جمعه ملارد یکی از بداخلاقی های امروز جامعه را شایعه پراکنی و انتشار بی مهابای اخبار تایید نشده و قضاوت عجولانه به ویژه در فضای مجازی دانست که هدف اصلی از دنبال کنندگان این موضوع ، ضربه زدن به ارزشهایی مانند امر به معروف و نهی از منکر ، عفاف و حجاب ،مهدویت ،ولایت فقیه و روحانیت شیعه است .

همراهی مردم و مسئولان ریل‌گذاری تحقق شعار سال را دست‌یافتنی می‌کند

امام جمعه موقت ورامین گفت: همراهی مردم و مسئولان و تقویت ظرفیت‌های تولیدی، ریل‌گذاری تحقق شعار را دست یافتنی می‌کند.

حجت الاسلام حسین قدوسی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورامین با تبریک حلول سال نو و با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد به درستی عمل شود، مشکلات این بخش برطرف می‌شود.

وی افزود: تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تعیین شعار سال به همراهی تمامی مسئولان، متولیان تولید و پای کار بودن مردم نیاز دارد تا سیاست‌گذاری درست و ریل‌گذاری مناسب برای تحقق شعار سال انجام شود.

خطیب جمعه ورامین با تأکید بر لزوم تسهیل فعالیت تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: توجه به تولیدکنندگان خرد به ویژه در حوزه کشاورزی به عنوان مردمی‌ترین بخش تولید، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو لازم است تا در شهرستان ورامین نیز که در حوزه تولید محصولات کشاورزی، پیشگام استان تهران است به این بخش توجه شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دوم فروردین سالگرد حمله رژیم شاه به حوزه علمیه قم گفت: امروز هم دشمنان دانا و برخی دوستان نادان به ولایت، حوزه‌های علمیه و روحانیت هجمه می‌کنند، که باید مردم در این زمینه هوشیار باشند.

قدوسی نژاد افزود: جوانان را به تحصیل در حوزه‌ها تشویق کنید، حوزه‌های برادر و خواهر مرکز پرورش سربازان امام عصر (عج) است، از این فرصت استفاده کنید.

در شهرستان دماوند برای تحقق شعار سال راهی جز حمایت واقعی از تولید کنندگان محصولات کشاورزی نداریم

امام جمعه دماوند گفت: در شهرستان دماوند برای تحقق شعار سال راهی جز حمایت واقعی از تولید کنندگان سیب و عسل و محصولات کشاورزی و صنعتی نداریم و دولت راه را برای صادر کردن سیب و گردوی دماوند باز کند.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت: دولت سیزدهم اگر شعار مردمی بودن را فریاد می‌زنند باید بستر مناسب ورود مردم به چرخه اقتصاد را فراهم و پای رانت خواران اقتصادی را هم قطع کند و تقویت تعاونی‌های کشاورزی، دامداری، صنعت، تجارت و خدمات از راه‌های افزایش تولید ایرانی با مشارکت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه بنگاه‌های کوچک اقتصادی و اشتغال های خانگی بانوان و مردم محور کردنِ بازار سرمایه، از ابزارهای تحقق شعار سال است. مردمی کردن تولید به معنای حمایت از کالای کم کیفیت داخلی نیست؛ بلکه تولید کنندگان ایرانی هم برای استانداردسازی کالا و بالا بردن کیفیت، وظیفه سنگینی دارند.

خطیب جمعه دماوند افزود: کالای ایرانی باید هم کیفیت بالا داشته باشد و هم خدمات پس از فروش را ارائه کند و دولت باید در این مورد نظارت گسترده داشته باشد.

فتاح اضافه کرد: کارگروه رفع موانع تولید در شهرستان دماوند باید از گذشته فعال‌تر شود و گزارش کار ماهانه خود را، خود را به مردم ارائه کند. ضمن تشکر از فرماندار محترم و رؤسای ادارات مرتبط با تولید، از آنها می‌خواهیم برای تحقق فرمان رهبری در سال جدید تلاش خود را مضاعف کنند.

وی تاکید کرد: تقویت اقتصاد مردم و راضی کردن آنها از عملکرد اقتصادی نظام، سبب تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دارای اجر و ثواب الهی است. ️بالا بردن امید به زندگی در بین مردم و امیدوار کردن مردم به نظام مستلزم تحرک جهادی و اخلاص در خدمتگزاری به مردم است. ️

امام جمعه شهرستان شهریار: نیاز ضروری جامعه امروز جهاد تبیین است

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی نوری امام جمعه شهریار در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت عموم مردم و نمازگزاران به رعایت تقوایی اظهار داشت:امروز باید مراقبت ها بیشتر از گذشته باشد،متاسفانه فضای مجازی به ویروس شایعه پراکنی و اتهام زنی و انتشار اخبار کذب و قضاوت های عجولانه و بی سابقه برای اظهار نظر های شتابزده آلوده شده است،این را باید مورد توجه قرار داد چرا که دشمن به دنبال ضربه زدن از این مجال است.

وی ادامه داد:,هدف اصلی این حجم از حملات گسترده به ارزشهای اسلامی مانند امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، مهدویت، ولایت فقیه، نماز جمعه، حوزه علمیه، روحانیت چیست،به سادگی و کوتاه نباید از این موارد گذر کرد ،باید بررسی شود و جوانب آن روشن و مبین شود.

حسینی نوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که نیاز ضروری جامعه امروز جهاد تبیین است,گفت: باید دقیق و نکته سنج باشیم و به موقع عمل کنیم مبادا شتابزده تصمیم بگیریم، مبادا از روی جهالت حرفی بزنیم، مبادا بلندگوی رسانه های بیگانه شویم ،باید همه ما در خصوص هر آنچه که می بینیم و می شنویم بیشتر تحقیق کنیم و این مهم یعنی فضای مجازی را بیشتر باید مراقبت کنیم و خود را لازم است به سلاح سواد رسانه ای مسلح کنیم.

امام جمعه شهرستان شهریار در ادامه افزود:مردم انتظاراتی دارند در کنار همه همراهی هایی که همیشه و در همه حال داشته اند، انتظار از مسئولین شهرستان شهریار این است که توجه به زیر ساختها، حمل و نقل، آب، خدمات عمومی شهر(پارک، فضای سبز، کتابخانه، مسجد، مدرسه، داشته باشند همچنین در خصوص ارتقاء اداری شهرستان از دولت انتظار داریم در سال جدید به وعده‌های خود عمل کند. رئیس جمهور کشورمان درسفر خود به شهریار گفتند باید در غرب استان تهران ارتقا اداری اتفاق بیافتد این همه جمعیت و مشکلات با این شرایط و جایگاه اداری جوابگو نیست.

حسینی خاطر نشان کرد:نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم به واقع با تلاش برای هر چه بیشتر مشارکت مردم و بسیج مردمی ممکن خواهد شد همانطور که مردم در اوایل انقلاب با همه سختی ها جنگ را اداره کردند اقتصاد را هم می توانند اداره کنند.

وی افزود:  هدف امریکا و دشمنان فرو پاشی اقتصاد ایران اسلامی و به زانو درآوردن ملت ایران است و این شکوفا شدن اقتصاد در گرو استفاده از زیر ساختهای موجود، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی، استفاده از نیروهای جوان تحصیلکرده، استفاده از ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان، تلاش بی وقفه مسئولین کشور و بحرکت درآوردن این مجموعه ها است.

امام جمعه شهرستان شهریار در پایان خاطر نشان کرد : منافع ملی و افق روشن کشور وابسته به دو عنصر ایمان و امید است لازم است از ظرفیت های پیشرفت کشور، جوانان مستعد، ملت اماده به کار، منابع کم نظیر طبیعی وموقیعت ممتاز جغرافیایی کشور به نفع احسنت برای رشد و تعالی کشور چ همچنین بهبود وضعیت مردم استفاده کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha