۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85424612
T T
۱۹ نفر

برچسب‌ها

اما و اگرهای برپایی برنامه‌های نوروزی یزد در بلوار بسیج

یزد- ایرنا- برنامه‌های نوروزی امسال یزد در بلوار بسیج واقع در هسته مرکزی و در جوار بخشی از بافت تاریخی این شهر در حال برگزاری است، برنامه‌هایی که با استقبال خوب مردم و بویژه مهمانان روبرو شد.

به گزارش ایرنا این برنامه‌ها همه ساله در بافت تاریخی شهر یزد برگزار می‌شود که امسال تغییر مکان داد و با عنوان "شاد راه نور" به بلوار بسیج منتقل گردید، برنامه های متنوع و شادی افرین که با استقبال خوب مهمانان نوروزی و بویژه خارجی های روبرو شد.

اما انتخاب بلوار بسیج در جوار بخشی از بافت تاریخی یزد و در هسته مرکزی شهر، طی روزهای گذشته به محل بحث و اظهار نظر مخالفان و موافقان تبدیل شد و هر کسی بر اساس عقاید و ظن خود به مخالفت یا موافقت با این انتخاب پرداخت.

پرداختن به این موضوع به یکی از مطالب مهم شبکه های اجتماعی استان طی چند روز گذشته تبدیل شد و مخالفان و موافقان به ابراز نظر پرداختند؛ اظهارنظرهایی که همچنان ادامه دارد.

مخالفان انتخاب این بلوار برای اجرای برنامه های نوروزی، علت مخالفت خود را ایجاد ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به این خیابان و معابر اطرف آن اعلام کردند و مدعی شدند که شهروندان از این وضعیت ناراضی هستند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری: هدف ما تجمیع برنامه‌های نوروزی بود

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اخیرا در واکنش به برخی اعتراض‌ها به مسدود شدن بلوار بسیج برای اجرای برنامه‌های نوروزی، به ایرنا گفته بود: بستن این مسیر با مصوبه شورای ترافیک استان و با هدف تجمیع برنامه‌های ایام عید انجام شد.

"مصطفی زارع زاده" افزود: بلوار بسیج، تنها خیابان یزد است که معترضی ندارد و هیچ مغازه و فروشگاهی هم در آن مستقر نیست و میشد برنامه‌های نوروزی را در آن اجرایی کرد.

وی تجمیع کردن برنامه های این ایام در بافت تاریخی یزد را از اهداف دیگر انتخاب این بلوار اعلام کرد و یادآور شد: قرار نبود اجرای برنامه های نوروزی از محدوده بافت تاریخی خارج شود و لذا این بلوار بهترین مکان بود ضمن آنکه دسترسی مردم و حتی رسانه ها نیز به آن آسان است.

زارع زاده تصریح کرد: از آنجا که بافت تاریخی یزد همیشه در ایام عید شلوغ است لذا تلاش کردیم مسیری را انتخاب کنیم که علاوه بر اینکه از محدوده بافت خارج نمیشود در مرکز بافت هم نباشد تا همه به آن دسترسی داشته باشند.

پلیس راهور یزد: مخالفیم

اما رییس پلیس راهور یزد گفت: هسته مرکزی شهر یزد برای خرید همشهریان و ورود مسافران دارای بیشترین حجم ترافیک است و در برخی خیابانها کندی حرکت و توقف را داریم که رفع این معضل و مسیر جایگزین آن بلوار بسیج است که در نزدیک این خیابان های شلوغ قرار دارد.

سرهنگ مهدی زارع به ایرنا گفت: مسدود کردن این بلوار علاوه بر اینکه این مسیر جایگزین را عملا از دسترس خارج کرد موجب افزایش بار ترافیکی در خیابان های امام شمالی و جنوبی شد و معضل ترافیک موجود را مضاعف کرد.

به گفته وی حضور همشهریان در مراسم عیدانه بلوار بسیج نیز عامل دیگر ایجاد ترافیک و قفل شدن خیابان های اطراف این بلوار شده است.

با چند نفر از همشهریان یزدی هم که در مراسم بلوار بسیج حاضر شده بودند به گفت و گو نشستیم که همگی از برپایی جشن در این بلوار ابراز رضایت کردند اما ایجاد ترافیک در خیابان های اطراف آن را هم تایید نمودند.

یکی از رانندگانی که از این مسیر عبور می کرد هم گفت: نفس برپایی مراسم های نوروزی کاری پسندیده و قابل تمجید است و به دست اندکاران آن خسته نباشید می گوییم اما انتخاب مکان آن مناسب نبود و من که هر روزه از این مسیر عبور می کنم شاهد ترافیک سنگین در این مکان هستم.

بحث و اظهار نظر در این زمینه همچنان یکی از داغ ترین مباحث شبکه های اجتماعی استان یزد است .

۱۰۶ عنوان برنامه برای ایام نوروز در بلوار بسیج یزد پیش بینی شده که از ۲۸ اسفندماه آغاز و تا هفتم فروردین ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha