۴ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۵۸
کد خبر: 85425016
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های آبرسانی استان اردبیل با قوت در دست اجرا است

اردبیل _ ایرنا _ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: هیچ طرح آبرسانی در استان تعطیل نیست و با دستور وزیر نیرو طرح‌های اولویت‌دار، آبرسانی و تنش آبی بدون دغدغه مالی و تامین اعتبار اجرا و تکمیل می‌شود.

علی حیدری اناری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح انتقال خط لوله آب مشگین شهر افزود: عملیات اجرایی اصلاح مسیر انتقال خط لوله آب آشامیدنی مشگین در محل رانش در منطقه ایلاندو با هدف پایداری آب این شهر در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه برنامه و نیاز آبی شهرستان‌های استان در بلند مدت و میان مدت تدوین شده و دنبال عملیاتی سازی آن هستیم ، اظهار کرد: در راستای افزایش ضریب پایدارسازی و تاب‌آور آب مشگین‌شهر، عملیات احداث مخزن پنج هزار مترمکعبی در محل تصفیه‌خانه آب این شهر رو به اتمام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: با تاکید وزیر نیرو هیچ طرح آبرسانی به دلیل کمبود اعتبار تعطیل نخواهد شد و پیشرفت طرح‌ها طبق برنامه زمان بندی جلو خواهد رفت.

حیدری اناری ، انتقال آب از سد احمدبیگلو به مشگین‌شهر را از برنامه ها و طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در راستای حل تنش آبی در این شهر ذکر کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه شهروندان در مصرف آب دقت بیشتری داشته باشند تا در ماه‌های پیش رو مشکلی در تامین آب رخ ندهد افزود: به دنبال خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها با کمبود منابع آب مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم تا از هر طریق ممکن آب آشامیدنی مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات مشترک شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب بیان کرد: با وجود کاهش شدید منابع آب در مناطق استان دنبال منابع مالی برای تکمیل طرح‌های آبرسانی هستیم تا مردم مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

حیدری اناری به حجم آب موجود در پشت سد یامچی اشاره کرد و گفت: سد یامچی به عنوان مهم‌ترین سد در تامین آب مردم مرکز استان در حال حاضر ۲۳ میلیون مترمکعب آب دارد که بخش قابل توجهی از این مقدار از نظر آب آشامیدنی غیرقابل مصرف است.

وی افزود: برای برداشت آب باکیفیت از سطوح فوقانی مخزن سد یامچی در فصل گرما بارج‌های شناور این سد بازسازی شده تا مشکلی در برداشت آب ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ارتقای تصفیه‌خانه موجود به سیستم حذف آلاینده‌ها، اتمام حوزه آبرسانی داخل شهر اردبیل، اتمام خط دوم برج آبگیر به تصفیه‌خانه، اتمام مطالعات انتقال آب از حوضه سفیدرود و تکمیل آبگیر سد یامچی را از جمله اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای تامین آب سالم و بهداشتی در استان ذکر کرد.

بر اساس آمارهای موجود استان اردبیل از نظر بارندگی در مقایسه با استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور، شامل استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان که به لحاظ اقلیمی در شرایط نسبتا مشابهی قرار دارند، در جایگاه چهارم قرار دارد.

تاکنون ۱۰ سد مخزنی بزرگ و ۴۲ سد مخزنی کوچک در استان اردبیل احداث شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha