۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85425055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناپایداری‌ جوی در خراسان جنوبی تقویت می‌شود

۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۱۱
کد خبر: 85425055
ناپایداری‌ جوی در خراسان جنوبی تقویت می‌شود

بیرجند - ایرنا - کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: ناپایداری‌ جوی از دوشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری در استان به شرط تثبیت نقشه‌های هواشناسی تقویت می‌شود.

سمیه لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به الگوی نقشه‌ها و خروجی آخرین مدل‌های پیشیابی، امروز وزش باد شدید و گرد و خاک در استان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: فردا (یکشنبه) از سرعت وزش باد به طور موقت کاسته خواهد شد و مجدد از روز دوشنبه تا سه شنبه بر اساس تثبیت نقشه‌ها تقویت ناپایداری‌های جوی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: در این مدت وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات و به تدریج رگبار و رعد برق در مناطق کوهستانی و مستعد و بارش تگرگ قابل پیش بینی است.

وی تصریح کرد: از لحاظ وضعیت دمای نیز امروز و فردا روند افزایشی خواهد داشت ضمن اینکه امشب به طور موقت دما ۲ تا پنج درجه کاهش می‌یابد.

لطفی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه و اسدیه با هشت درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین منطقه نیز دهسلم نهبندان با پیشینه دمای ۳۱ درجه سانتیگراد بود.

وی ادامه داد: همچنین در شبانه‌روز گذشته کمینه دمای بیرجند ۱۰ درجه و بیشینه ۲۵ درجه بود و در کریمو سرایان یک میلیمتر بارندگی و فردوس کمتر از یک میلیمتر بارندگی گزارش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha