۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85425116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات نوروزی در کردستان ۳۳ درصد کاهش یافت

۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85425116
تصادفات نوروزی در کردستان ۳۳ درصد کاهش یافت

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از کاهش ۳۳ درصدی مجموع تصادفات و کاهش ۱۶ درصدی مجروحان در نوروز امسال در استان و کسب رتبه سوم کشوری از این لحاظ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کیومرث حبیبی روز شنبه در وبینار خدمات سفر کردستان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: امسال با افزایش ۱۰ کشته در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته شرایط خوبی نداریم اما تلاش ما این است این روند را مدیریت و شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

وی بارش‌های قابل توجه در روزهای اخیر را از دلایل افزایش آمار تصادفات و کاهش میزان مسافران اعلام کرد و افزود: اقدامات خوبی در حوزه آماده‌سازی محیط شهری برای استقبال از مهمانان نوروزی انجام گرفته که قابل تجلیل است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: از ابتدای شروع سفرهای نوروزی تا شب گذشته، در مجموع ۱۲۱ هزار نفر در استان اسکان یافته‌اند.

حبیبی با بیان اینکه سنندج، بانه و مریوان بیشترین ضریب اشغال تخت را در تعطیلات نوروزی امسال تا کنون به خود اختصاص داده‌اند، بیان کرد: در مجموع ۴۱ هزار تخت اقامتی در سطح استان آماده اسکان مهمانان نورزی است که ۶ هزار و ۵۰۰ تخت از این تعداد، هتل و مهمان سراست که در حال حاضر کاملا پر است.

وی گفت: تردد بین استانی در اوایل سفرهای امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد منفی بود که اکنون به پنج درصد منفی کاهش یافته و این روند نشان می‌دهد هرچه جلو می‌رویم وضعیت ورود مهمانان و گردشگران نوروزی رو به افزایش است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: اکنون ۹۰۰ تاکسی در ۴۲ خط در راستای جابجایی و خدمات‌رسانی به شهروندان فعالیت می‌کنند.

حبیبی از جابجایی مهمانان نوروزی به سمت جاذبه‌های گردشگری به وسیله یک دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس نیز در راستای جابجایی شهروندان در سطح شهر فعال هستند.

وی با بیان اینکه برپایی «کمپین چشم به راه هستیم» و سرویس کامل تمام دوربین‌های نظارتی از دیگر اقدامات انجام شده در استان است، گفت: خط‌کشی محورهای درون شهری ۵۰ کیلومتر و برون شهری بیش از ۱۵۰ کیلومتر انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: افزایش تعداد پروازهای شهر سنندج از نیازهای اساسی در استان است که امیدواریم تمهیدات لازم در این خصوص انجام گیرد.

به گفته حبیبی، راه آهن همدان سنندج سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر در هر سفر یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ نفر جابجا می‌شوند که انتظار داریم تمهیدات لازم در راستای افزایش تعداد سرویس‌ها به مقاصدی مانند مشهد صورت بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha