۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85425157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باز شدن ارگ کلاه فرنگی بیرجند به روی مسافران نوروزی

۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵
کد خبر: 85425157
باز شدن ارگ کلاه فرنگی بیرجند به روی مسافران نوروزی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: ارگ کلاه فرنگی شهر بیرجند که به دلایلی در روزهای سال بسته بوده، نوروز امسال برای بازدید گردشگران و علاقمندان باز است.

به ‌گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، هادی شاه‌وردی روز شنبه افزود: بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی ارگ کلاه فرنگی بیرجند هزینه شده است.

وی اظهار کرد: ارگ کلاه فرنگی بیرجند به عنوان سرمایه ملی و هویت بیرجند در مرکز استان واقع شده و از جایگاه ویژه‌ای در بین آثار ارزشمند تاریخی این دیار کویری برخوردار است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته این اثر تاریخی به صورت موقت راه‌اندازی شد افزود: امسال این بنا با نورپردازی، تفکیک بنا و مناسب سازی برای بازدید عموم مردم آماده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد منابع به صورت استانی و ۲۰ درصد آن از منابع ملی تامین شد، عنوان کرد: برای تکمیل بازسازی این اثر تاریخی و ایجاد موزه سیاسی استان و فضاسازی مناسب حدود ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

شاه‌وردی عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند برای بازدید از ارگ کلاه فرنگی و باغ رحیم‌آباد همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ از این مکان‌ها دیدن کنند.

وی از بازسازی، نورپردازی و محوطه سازی باغ رحیم‌آباد بیرجند نیز خبر داد و گفت: تاکنون برای این باغ که قدیمی‌ترین کاج کهنسال استان در آن واقع شده و گونه‌های گیاهی منحصر به فرد دارد حدود ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۲۰ میلیارد ریال آن برای نورپردازی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha