سوانح جاده ای همدان چهار کشته و ۴۸ مجروح برجا گذاشت

همدان- ایرنا- جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: سوانح جاده ای از ۲۵ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین امسال در جاده های برون شهری این استان موجب مرگ چهار نفر و مجروح شدن ۴۸ نفر شد.

سرهنگ ارسلان سرمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چهار نفر در چهار سانحه رانندگی از ابتدای طرح نوروزی پلیس تا روز گذشته جان باختند که سه تن از آنها مرد و یکی از متوفیان زن است.

وی با بیان اینکه شمار متوفیان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲ نفر کاهش داشته است، اضافه کرد: هر چهار سانحه جاده ای منجر به فوت در مسیرهای فرعی کبودرآهنگ، رزن و درگزین رخ داده و متوفیان بومی هستند.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان افزود: ۴۸ نفر در ۳۳ فقره سانحه جاده ای این استان مصدوم و مجروح شدند که این آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته هفت نفر افزایش داشته است.

سرهنگ سرمدی ادامه داد: تصادفات جاده ای در مسیرهای اصلی، بزرگراه ها و آزاد راه رخ داد است و درصد بالایی از مجروحان، مسافران نوروزی هستند.

به گفته وی، عمده علت بروز سوانح جاده ای در این استان به ترتیب تردد با سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی بوده است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: سال های گذشته خستگی و خواب آلودگی بیشترین سهم را در بروز سوانح جاده ای این استان داشت اما امسال با راه اندازی هشت ایستگاه ثابت و ۶ ایستگاه سیار در نقاط حادثه خیز و پیش بینی برنامه های سلامت محور، تئاتر و اجرای نمایشی و تلویزیون در این اماکن زمینه را برای توقف راننده و استراحت کوتاه مدت سپس ادامه مسیر راننده فراهم کرده که این استراحت هر چند کوتاه مدت در کاهش سهم خواب آلودگی راننده در بروز سوانح جاده ای همدان موثر بوده است.

سرهنگ سرمدی خاطرنشان کرد: درصدی بالایی از سوانح جاده ای استان همدان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از ساعت ۱۴ تا ۲۰ رخ داده است چرا که به علت قرار داشتن در ماه مبارک رمضان بیشتر مسافران بعد از اذان ظهر حرکت می کنند.

وی بیان کرد: بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو ۲۵ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین امسال از جاده های استان همدان تردد کردند که این آمار نسبت به زمان مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: وضعیت ترافیک جاده های این استان تا ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ پرحجم بود اما در سه روز نخست امسال ترافیک روانی را در جاده های همدان شاهد هستیم.

سرهنگ سرمدی اضافه کرد: علاوه بر تیم هایی خودرویی پلیس راه استان همدان ۳۰ دستگاه از خودروهای ادارات دولتی به کمک پلیس آمدند و این خودروها در قالب گشت نامحسوس اقدام به رصد مسیرها و جریمه رانندگان متخلف می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha