تورِ رامسرگردی؛ تجربه جدید مسافران نوروزی در مازندران

نوشهر- ایرنا- شهرداری رامسر، نوروز ۱۴۰۳ را با یک اتفاق خوب گردشگری آغاز کرد به طوری که مسافران با تور رایگان از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان زیبای غرب مازندران بازدید می کنند.

به گزارش ایرنا، شهرداری رامسر با طرح رایگان تور رامسرگردی به استقبال نوروز ۱۴۰۳ رفت، طرحی که اگرچه برای بررسی بازخورد آن در مقیاس کوچک و به مدت پنج روز نخست تعطیلات اجرا می‌شود، اما نشان می‌دهد که گام‌ها و سمت و سوی گردشگری از سوی این نهاد در مسیر جریان‌سازی، هدفمند کردن و معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری این شهر در حرکت است.

رامسر جذابیت‌های طبیعی و تاریخی فراوانی را در دل خود جای داده است، روستاهای بکر، طبیعت زیبا، اماکن تاریخی شاخص که شاید برای همگان آشنا باشد، اما بررسی آمد و رفت گردشگران به فضاهای گفته شده نشان می‌دهد که همواره نبودِ یک بلدِ راه یا همان راهنمای تور که توضیح و توصیف درستی از پیشینه‌ و تاریخ و جذابیت‌های ناشناخته رامسر معرفی و آداب و رسوم منطقه را تشریح کند، احساس می‌شود.

ضمن اینکه تورهای رایگان به همراه راهنمایان تور نقش زیادی در کاهش‌ هزینه‌های سفر و ترافیک نوروزی ایفا می‌کنند.

تورِ رامسرگردی؛ تجربه جدید مسافران نوروزی در مازندران

شهردار رامسر در تشریح اهداف و جزییات این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: رامسر به واسطه منظر طبیعی و تاریخی بکر و زیبا، بافت تاریخی شناخته شده و اینکه خاستگاه مهم‌ترین معاهده زیست‌محیطی برای حفاظت از تالاب‌های جهان به‌شمار می‌رود، دارای شهرت جهانی است که مجموعه ویژگی‌های گفته شده ‌پشتوانه‌ای بی‌بدیل برای معرفی این شهر به علاقه‌مندان محسوب می‌شود.

علی امینی‌شاد اظهارداشت: در همین راستا شهرداری رامسر با هدف ایجاد ارتباط هدفمند با مسافران و گردشگران و معرفی اصولی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی رامسر، همچنین ارتقای حس تعلق به وطن، تور رایگان رامسرگردی را راه‌اندازی کرد.

امینی‌شاد اجرای این طرح را نمونه مناسبی برای الگوبرداری هتل‌ها و دیگر مراکز اقامتی معرفی کرد و افزود: تور رایگان رامسرگردی اگرچه برای نخستین‌بار و با هدف بررسی بازخورد آن در رامسر اجرا شد اما استقبال و رضایت بسیار زیاد مسافران را به همراه داشت که همین بازخورد خوب سبب شد که این طرح تا پایان تعطیلات نوروز ادامه یابد، همچنین نوروز سال آینده و با تعداد خودروهای بیشتری انجام شود.

ضمن اینکه اجرای آن در اردیبهشت‌ ماه و پس از ماه مبارک رمضان نیز در دستور کار قرار دارد.

تورِ رامسرگردی؛ تجربه جدید مسافران نوروزی در مازندران

شهردار رامسر با بیان اینکه اجرای این طرح و گسترش آن در کاهش هزینه‌های سفر و ایجاد شادی و نشاط مسافران ضروری است در تشریح جزییات اجرای طرح گفت: تور رایگان رامسرگردی با همکاری شرکت افق سیاحت‌گستر دیارا، پنج روز نخست تعطیلات در رامسر اجرایی می‌شود.

ظرفیت این تور ۱۳ نفره و دو لیدر خانم و آقا به عنوان راهنما در کنار مسافران حضور دارند و جاذبه‌های گردشگری رامسر را معرفی می‌کنند. روند اجرای طرح هم به این صورت است که راهنمایان تور در ارتباط با هتل‌ها این طرح را معرفی و علاقه‌مندان به رامسرگردی در این تورها نام‌نویسی می‌کنند. برنامه تورگردانی نیز از شهرداری رامسر و با اهدای بسته‌هایی که شهرداری در نظر گرفته اغاز می‌شود. در ادامه بازدید از کارگاه‌ سفالگری، کاخ موزه، روستاهای نمونه گردشگری، هتل قدیم و … ادامه و حسن ختام تورگردانی نیز با عکس یادگاری از سفره هفت‌سین در باغ ۳۳ هکتاری به پایان می‌رسد.

تور رایگان رامسرگردی علاوه بر اینکه کاهش هزینه‌های مسافران را به همراه دارد به واسطه حضور راهنمایان تور تجربه سفر را هم لذت بخش و آموزنده می‌کند به این معنی که حضور گردشگر از تماشای صرف جاذبه‌های گردشگری خارج و آسیب‌های احتمالی را کاهش می‌شود. از آنجایی که راهنمایان محلی اطلاعات تاریخی زیادی پیرامون نقاط گردشگری دارند، سفر را برای گردشگران لذت بخش و آموزنده می کنند. بنابراین، گردشگران می توانند با کمک تجربیات راهنما، اطلاعات زیادی کسب کنند، ضمن اینکه به دلیل آشنایی با مسیرها و مقاصد گردشگری در زمان هم صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت بیش از پنج میلیون و ۷۲۷ هزار نفر شب مسافر نوروزی در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث‌فرهنگی مازندران، حسین ایزدی افزود: از ۲۳ اسفند تا سوم فروردین ماه پنج میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۲۲ مسافر نوروزی در استان اقامت کردند و از این میزان یک میلیون و ۸۳۳ هزار و ۳۳۰ نفر در مراکز رسمی پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه ۵۳۹ فقره نظارت بهداشتی از اماکن و مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری صورت گرفته است، افزود: در این مدت ۱۴۰ هزار و ۶۷۳ نفر از اماکن تاریخی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران ادامه داد: همچنین ۳۷ هزار و ۹۵۶ نفر از اماکن تفریحی، ۱۲ هزار و ۴۹۷ نفر از نمایشگاه‌های صنایع دستی بازدید کردند.

ایزدی شمار بازدید از اماکن و جاذبه‌های طبیعی استان رابیش از ۵۷۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۴۱ هزار نفر و ۸۹۶ نفر از اماکن و جاذبه‌های مذهبی و ۱۶ هزار و ۴۱۲ نفر نیز از موزه‌های استان بازدید کردند.

تورِ رامسرگردی؛ تجربه جدید مسافران نوروزی در مازندران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha