۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85425202
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 پروازهای مسیر رشت _ اصفهان از سر گرفته شد

۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85425202
 پروازهای مسیر رشت _ اصفهان از سر گرفته شد

رشت- ایرنا- مدیر کل فرودگاه گیلان از برقراری پرواز رشت به مقصد اصفهان و بالعکس خبر داد و گفت: با برقراری این پرواز مسافران می توانند از طریق سایتها و آژانسهای معتبر و مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به خرید بلیت کنند.

سید محسن میرحسینی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: پرواز مسیر اصفهان توسط شرکت هواپیمایی آسمان در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می شود.

وی گفت: پرواز مسیر اصفهان متقاضیان زیادی دارد و در سالهای قبل نیز توسط برخی شرکتهای هواپیمایی از فرودگاه سردار جنگل انجام می شد که بدلیل محدودیتهای عملیاتی این شرکتها برای مدتی دچار وقفه شده و این بار شرکت هواپیمایی آسمان اقدام به برقراری پرواز در این مسیر کرده است.

وی با بیان اینکه این مسیر از ۱۲ فروردین بصورت برنامه ای در آمار پروازهای هفتگی این فرودگاه قرار می گیرد، افزود: علاوه بر پرواز مسیر اصفهان، شرکت هواپیمایی آسمان پروازهای مسیر مشهد را نیز در روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ابتدای سال جدید برقرار کرده است.

مدیر کل فرودگاه گیلان اضافه کرد: شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز از ۱۲ فروردین ماه اقدام به افزایش پرواز در مسیر تهران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز، اصفهان، مشهد مقدس و نجف اشرف پرواز انجام می شود و در ایام عید نوروز نیز در مسیرهای مشهد و استانبول پروازهای فوق العاده برقرار شده است.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha