۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85425207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳۰ هزار نفر از اماکن گردشگری و تاریخی کردستان دیدن کردند

سنندج- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، ۴۳۰ هزار نفر از اماکن گردشگری، تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، منصور مهرزاد روز شنبه در نشست شورای راهبری ترافیک کردستان اظهار کرد: روزهای خوبی برای گردشگری استان رقم خورده است و تاکنون ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر در اماکن اقامتی استان اسکان یافتند.

وی ادامه داد: اقامت گردشگران نوروزی طی روزهای اول و دوم فروردین در استان، ۹۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن افزایش دارد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کردستان ظرفیت اسکان اماکن رسمی استان حدود ۶ هزار تخت است که با احتساب اماکن غیر رسمی به ۴۱ هزار تخت می‌رسد.

مهرزاد یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت اقامت در اماکن اسکان شهرستان‌های مریوان و بانه تکمیل شده و شهرستان‌های سقز و سروآباد به عنوان شهرستان‌های جایگزین و گردشگران معرفی شده است.

وی از تکمیل ظرفیت اماکن اقامتی سنندج نیز خبر داد و افزود: شهرستان‌های قروه و دهگلان نیز امکان اسکان گردشگران را دارند و در اختیار مسافران نوروزی خواهد بود.

۷۰ درصد میوه شب عید در کردستان توزیع شد

مدیر کل صنعت معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: از ۴۵۰ تن سیب و پرتقال میوه شب عید در استان تاکنون ۷۰ درصد آن توزیع شده است.

بختیار خلیقی با اشاره به اجرای این طرح اساسی در حوزه نظارت بر بازار از سوی کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد خدمات سفر در کردستان، گفت: مهمترین این طرح‌ها طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز است که در مرحله دوم اجرای آن تاکنون هزار و ۱۵۰ مورد بازرسی از اماکن صنفی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: ۲۷۵ تخلف در این بازرسی‌ها ثبت و پرونده این تخلفات به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده که پس از رسیدگی به متخلفان ابلاغ خواهد شد.

خلیقی یادآور شد: کالای اساسی مورد نیاز شهروندان به اندازه کافی در استان ذخیره سازی شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز اظهار کرد: از ۲۴ اسفند تاکنون ۵۴ هزار و ۳۷۳ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که بیشترین آنها به ترتیب به سنندج، مریوان، سقز و بانه اختصاص دارد.

حسین جعفری افزود: تمامی امکانات اورژانس و مراکز درمانی و دارویی استان در حالت آماده باش و ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha