۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85425252
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۸۰ هزار مسافر نوروزی در مدارس فارس اسکان داده شدند

۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85425252
۷۸۰ هزار مسافر نوروزی در مدارس فارس اسکان داده شدند

شیراز- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: از ابتدای آغاز فعالیت ستاد اسکان میهمانان نوروزی در این اداره کل تا ساعت ۹ صبح روز شنبه چهارم فروردین ماه جاری، ۷۸۰ هزار نفر شب میهمان نوروزی در قالب افزون بر ۳۱۱ هزار خانوار در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش این استان اسکان داده شدند.

به گزارش ایرنا، فرشید قاسمی، شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: از این تعداد ۵۵۱ هزار نفر شب در قالب ۳۶ هزار خانواده در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش فارس در شهر شیراز اسکان یافتند.

او ادامه داد: در استان فارس در گام نخست افزون بر هشت هزار و ۲۰۰ کلاس درس برای اسکان میهمانان نوروزی آماده سازی شد که با توجه به بارندگی های اخیر، کلاس‌های درسی نیز از قبل برای مواقع اضطراری و تغییرات احتمالی آب و هوایی پیش بینی شده بود نیز به چرخه اسکان افزوده شد و هم اینک تعداد کلاس ها به حدود ۱۰ هزار کلاس درس رسیده است.

وی اظهار کرد: طی مدت مذکور بیش از ۱۸ هزار ۸۰۰ نفر شب در خوابگاه‌های دانش‌آموزی، ۱۳ هزار ۹۰۰ نفر شب در باشگاه‌های فرهنگیان و معلم سراها و مابقی نیز در کلاس‌های درس اسکان داده شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: با پایان یافتن دور اول سفرهای نوروزی، براساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش ، این استان توانست رتبه اول را در پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی در مدارس به خود اختصاص دهد.

قاسمی افزود: هم اینک حدود ۱۰ هزار کلاس درس در استان، خوابگاه‌های دانش آموزی با ظرفیت نزدیک به ۲ هزار۷۰۰ نفر، معلم سراها با ظرفیت نزدیک به ۲ هزار نفر و سالن‌های ورزشی و نمازخانه‌های مدارس در مواقع ضروری به اسکان میهمانان نوروزی اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: به جز فرهنگیان، سایر مسافران نوروزی نیز که از نقاط مختلف کشور به استان فارس سفر کرده‌اند از امکانات رفاهی آموزش و پرورش بهره مند می‌شوند.

او ادامه داد: با توجه به امکانات استقرار یافته از قبیل تلویزیون، یخچال و فرش در مدارس محل اسکان، میزان حق اسکان تعیین و دریافت می‌شود و طبیعتا برخی مدارس مجهزتر و دارای امکانات بیشتری هستند.

۷۸۰ هزار مسافر نوروزی در مدارس فارس اسکان داده شدند

رییس کارگروه اسکان و رفاه ستاد خدمات سفر استان فارس افزود: به منظور ارائه خدمات بیشتر به میهمانان نوروزی، حیاط برخی مدارس که در چرخه اسکان نیستند و در محل‌های پر تردد و نزدیک اماکن تاریخی و گردشگری قرار دارند را نیز به پارکینگ خودروهای مسافران اختصاص داده‌ایم.

قاسمی اظهار کرد: در استان فارس ۶۴ پایگاه پذیرش میهمانان نوروزی پیش بینی شده و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فرهنگی کار میزبانی و خدمت رسانی به مسافران را در طول شبانه روز، در ستادهای اسکان وپذیرش میهمانان نوروزی بر عهده دارند.

او گفت: علاوه بر امکانات رفاهی، به منظور ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین، بسته‌های فرهنگی ویژه میهمانان نیز در مراکز اسکان پیش‌بینی شده که تقدیم آنها می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: از آغاز فعالیت ستادهای اسکان، ظرفیت تمام مدارس پیش بینی شده به ویژه در شهر شیراز هر شب تکمیل بوده و شاهد ازدحام جمعیت متقاضی استفاده از مدارس بودیم.

قاسمی، مدت زمان اقامت در مراکز اسکان را سه روز برشمرد و گفت: این امکان وجود دارد که مسافران و میهمانان نوروزی در صورت نیاز مدت زمان اقامت خود را تمدید کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha