۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 2103
کد خبر: 85425405
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دستگیری سارقان حرفه‌ای و سابقه دار منزل و خودرو در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری مرد جوان که در سرقت حرفه‌ای بود خبر داد و گفت: متهم به ۱۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.

سرهنگ علی قاسم پور روز شنبه اظهار کرد : سوم فروردین ماه امسال نیروهای کلانتری ۱۶۳ ولنجک در حال گشت زنی در محدوده فرحزاد تهران بودند که متوجه موتورسواری که در حال زاغ زنی منازل مسکونی بود، شدند و وی را تحت مراقبت ویژه پلیسی قرار دادند.

وی ادامه داد: متهم در مقابل خانه‌های خالی از سکنه توقف می‌کرد و به بررسی پیرامون ساختمان‌ها می‌پرداخت.

سرهنگ قاسم پور افزود: در همین حین ماموران با استعلام از مرکز پیام کلانتری دریافتند که موتورسیکلت سرقتی بوده و دستگیری راکب موتورسیکلت در دستورکار ماموران قرار گرفت.

این مقام انتظامی به آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: ماموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک وارد عمل شده و طی یک عملیات غافلگیرانه سارق موتورسیکلت را دستگیر کردند.

سرهنگ قاسم پور تاکید کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری، طی تحقیقات اولیه به ۱۵ مورد سرقت مشابه اعتراف نمود و روند قانونی متهم ادامه دارد.

دستگیری سارقان حرفه‌ای و سابقه دار منزل و خودرو در پایتخت

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری سارق حرفه ای خودرو در حین گشت زنی نیروهای پلیس خبر داد.

سرهنگ حسین مافی اظهار کرد: در تاریخ دوم فروردین ماه، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا در محدوده بلوار فردوس در حال گشت‌زنی بودند که به یک خودروی سواری پژو پارس مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران نشان می‌داد، گزارش سرقت با پلاک آن ثبت شده و خودرو چندی قبل به سرقت رفته و سرنشین آن سارق حرفه‌ای خودرو میباشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سارق درحال قفل کردن درب خودرو بوده که ماموران طی یک عملیات غافل گیرانه متهم را دستگیر کردند.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی ماموران نیز مشخص شد، همسر وی نیز همدست او در سرقت ها بوده و متهم دارای سوابق سرقت مشابه بوده که اقدام به سرقت‌ خودروهای شهروندان در ساعات پایانی شب در سطح خیابان‌های تهران می‌کردند. همچنین در بررسی خودروی سرقتی متوجه یک سری مدارک سرقتی و مجموعه نسبتا کاملی از آلات و ادوات سرقت شدند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری سرهنگ حسین مافی در اخر بیان داشت : شهروندان با رعایت هشدارهای پلیسی و ایمن نمودن خودروهای خود و عدم پارک خودرو در محل های تاریک و خلوت از وقوع این نوع سرقت ها جلوگیری کنند.

دستگیری سارق خودرو هنگام سرقت

سر کلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز از دستگیری سارق حرفه‌ای هنگام سرقت یک دستگاه خودروی وانت پیکان پارک شده خبر داد.

سرهنگ صادق ضرونی اظهار کرد گ: سوم فروردین ماه، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۲۲ دربند در محدوده حوزه استحفاظی خود در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ تک سرنشین مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران رویت کردند که سرنشین موتورسیکلت در حال تلاش برای باز نمودن درب یک دستگاه خودروی پراید میباشد که به محض متوجه شدن به حضور ماموران اقدام به فرار نمود. ماموران طی یک عملیات تعقیب و گریز و با ایجاد طرح مهار موتورسیکلت موفق به متوقف نمودن وسیله نقلیه و همچنین دستگیری مرد جوان شدند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی های اولیه از سارق تعدادی ابزار و ادوات سرقت کشف شد و ماموران سارق را به کلانتری منتقل نمودند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد که موتورسیکلتی که سارق سوار بر آن بود نیز سرقتی بوده و متهم به جرم خود مبنی بر سرقت موتورسیکلت و محتویات خودرو در سطح معابر تهران اعتراف کرد و الان در سیر روند قانونی خود می باشد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت به مردم توصیه نمود که در صورت مشاهده موارد سرقت یا مشکوک شدن به صحنه های مشابه بلافاصله با ۱۱۰ تماس بگیرند

دستگیری سارقان حرفه‌ای و سابقه دار منزل و خودرو در پایتخت

دستگیری سارق سابقه دار در مسعودیه

سرکلانتر پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقی سابقه دار در محدوده مسعودیه خبر داد.

سرهنگ رسول بهرامی اضافه کرد: پیرو مراجعه یکی از شهروندان در خصوص سرقت یک سری وسایل از جمله پکیج و چند جفت کفش و موتورسیکلت همسایه اش که به مسافرت نوروزی رفته، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه در محل سرقت حضور یافته و بعد از تایید صحت ماجرا اقدام بررسی فیلم های دوربین های مدار بسته در محل سرقت نمودند.

این مقام انتظامی توضیح داد : با بررسی فیلم های ضبط شده دوربین های مدار بسته و بکارگیری شیوه های جدید تشخیص هویت، ماموران موفق به شناسایی سارق شده و در مرحله بعد اقدام به جمع آوری اطلاعات در خصوص وی کردند و آدرس محل سکونت این شخص را بدست آوردند.

وی افزود: طی هماهنگی با ریاست کلانتری پس از اخذ دستور مقام قضایی با رعایت موازین شرعی دق الباب و پس از تفهیم حکم در خصوص دستگیری سارق مدنظر، ماموران وارد منزل شده و وی را دستگیر نمودند.

سرهنگ بهرامی ادامه داد: ماموران در بررسی منزل علاوه بر پکیج و موتورسیکلت، ۱۵ جفت کفش، ۸ عدد تلفن همراه که همگی سرقتی بودند و مدارک موتورسیکلت مسروقه را کشف و سارق را به کلانتری منتقل نمودند. سارق نیز به تمامی بزه های انتسابی اعتراف کرد.

به گفته این مقام پلیسی، متهم در سیر روند قانونی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha