۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85425408
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۷۲ هزار مسافر از جاذبه های گردشگری همدان دیدن کردند

همدان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: ۱۷۲هزار و ۲۵ نفر از ۲۶ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین‌ماه سال جدید از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

محسن معصوم علیزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین بازدیدها طی این مدت از غار علیصدر، آرامگاه باباطاهر و بوعلی و آبشار گنجنامه ثبت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۸هزار و ۳۷۷ گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیر و خانه‌مسافرهای دارای مجوز استان همدان اقامت داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: در این مدت از ۴۶ مرکز اقامتی و ۳۴ واحد خدمات مسافرتی، ۱۸ رستوران و مراکز پذیرایی توسط بازرسان و کارشناسان بازدید نظارتی انجام شده است.

استان همدان با بیش از یک هزارو ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha