۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85425569
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

همدانی‌ها ۲۲۵ میلیارد ریال به نیازمندان در جشن نیکوکاری کمک کردند

همدان-ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان گفت: مردم خیر و نوع‌دوست این استان ۲۲۵ میلیارد ریال به صورت نقدی و کالایی به جشن نیکوکاری اهدا کردند.

غلامرضا مجیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۴ میلیارد ریال کمک‌های نقدی مبتنی بر نیاز جمع آوری شده و نیز از طریق مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال کمک های نقدی جمع آوری شده است.

این مسوول همچنین گفت: ارزش سایر کمک ها نیز سه میلیارد ریال برآورد می شود و در مجموع ۲۲۵ میلیارد ریال کمک‌های جشن نیکوکاری در استان همدان جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: ۲۴۰ میلیارد ریال برای جشن نیکوکاری سال گذشته هدف‌گذاری شده بود که تاکنون ۹۴ درصد از اینتعهد محقق شده و پیش بینی می شود که بیش از میزان تعهد نیز محقق شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: برنامه‌های جشن نیکوکاری با هدف تامین مایحتاج زندگی و لباس نو و کمک نقدی به خانواده‌های نیازمند یکی از برنامه‌های این نهاد است که اسفندماه هر سال همزمان با سراسر کشور و در آستانه سال جدید برگزار می‌شود و امسال نیز این جشن با شعار "عید همدلی" در سطح مراکز آموزشی استان همدان اجرا شد.

مجیدی یادآور شد: در سال گذشته همزمان با هفته احسان و نیکوکاری و در آستانه سال جدید ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی استان میزبان جشن نیکوکاری بودند.

وی ادامه داد: بیش از ۲۶۰ مرکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره) سراسر استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم نوع‌دوست برای کمک به نیازمندان در آستانه شب عید را دریافت کردند و پایگاه‌های این نهاد در میادین اصلی شهرها و در محل برگزاری آیین نماز جمعه از ۱۴ تا پایان اسفند برپا بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان، کمک های جمع آوری شده جشن نیکوکاری سال ۱۴۰۱ را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال گذشته میزان این کمک ها رشد قابل قبولی داشت.

مجیدی، هدف از این برنامه را ترویج سنت حسنه نیکوکاری در بین اقشار مختلف جامعه، دانش آموزان، نوجوانان و جوانان عزیز و جذب کمک های خیران، اولیا و دانش آموزان در آستانه سال نو دانست.

وی از همه مردم نیکوکار استان دعوت کرد با هرتوان مالی که دارند هم اکنون نیز می‌توانند در این جشن شرکت کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند با واردکردن کد #۰۸۱*۸۸۷۷* در تلفن همراه و یا با استفاده از شماره کارت۷۷۷۷-۹۱۷۷-۹۹۷۵-۶۰۳۷ به جامعه هدف زیر پوشش این نهاد کمک کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۶۲ هزار خانواده نیازمند شامل ۱۱۵ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha