گشت و گذار هوایی حدود ۱۰ هزار مسافر نوروزی در مازندران

ساری-ایرنا- مدیر کل فرودگاه های مازندران از جابه جایی حدود ۱۰ هزار مسافر در دور اول تعطیلات نوروز امسال از طریق سه فرودگاه استان خبرداد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرودگاه های مازندران، اکبر حسنی روز یکشنبه افزود:‌ از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ۹۴ سورتی پرواز ورودی و خروجی به سه فرودگاه مازندران انجام شد.

وی ادامه داد:‌ با انجام این تعداد پرواز چهار هزار و ۶۰۰ مسافر وارد مازندران شدند و چهار هزار و ۶۸۸ مسافر نیز از طریق این سیستم حمل و نقل از مازندران خارج شدند.

مدیر کل فرودگاه های استان مازندران گفت که این استان به دلیل جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبا و همچنین استقبال مردم مازندران و دیگر هموطنان کشور از پروازهای فرودگاههای استان علاوه بر تعداد پروازها تعداد مسافرانی که از این طریق جابه جا شدند نیز افزایش یافته است.

وی از آماده بودن زیر ساختها در فرودگاههای سه گانه مازندران خبر داد و افزود: با توجه به استقبال خوب هموطنان به سفرهای هوایی از طریق فرودگاههای استان افزایش پروازها در مسیرهای مختلف داخلی و خارجی در دستور کار قرار دارد.

حسنی ادامه داد: در حال حاضر از فرودگاه شهدای ساری به مسیرهای مشهد- تهران - عسلویه - شیراز- کیش - قشم - بندرعباس - اهواز- آکتائو و نجف و در فرودگاه شهدای نوشهر هفته ای یک پرواز به مشهد مقدس و در فرودگاه شهدای رامسر هفته ای سه پرواز به تهران برقرار است.

به گزارش ایرنا، ‌ استان مازندران با داشتن یک فرودگاه بین المللی شهدای ساری و ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر در غرب استان از استان های برخودار کشور از سیستم حمل ونقل هوایی به شمار می رود به طوری‌که با انجام بیش از ۶ هزار پرواز در این فرودگاه ها در مدت یکسال و جابه جایی بیشتر از ۶۰۰ هزار مسافر از طریق این سیستم حمل و نقل به مقاصد مختلف در سراسر کشور از جمله فعالیت ها در این بخش از حمل و نقل مازندران است.

طی یکسال اخیر اداره کل فرودگاه های مازندران راه اندازی خطوط پروازی در مسیرهای مختلف را کلید زد که از آن جمله مسیر ساری به چابهار، افزایش پرواز ساری به کیش از۲ به چهار سورتی پرواز، افزایش پرواز اهواز از یک به چهار سورتی پرواز و همچنین افزایش پرواز به مشهد از هشت به ۱۶ سورتی پرواز در هفته از جمله اقداماتی است که در این برهه زمانی انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha