بسیج امکانات ۲۷۷ مجموعه درمانی مازندران برای خدمت به مسافران نوروزی

ساری-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آماده باش امکانات و زیرساخت های ۲۷۷ مجموعه بهداشتی درمانی به منظور خدماتدهی به مسافران نوروزی در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرهاد غلامی روز یکشنبه با اشاره به تشکیل قرارگاه سلامت نوروزی در مازندران ادامه داد:‌ این مراکز شامل ۲۶ مرکز دندانپزشکی، ۲۷ مرکز دیالیز، ۴۰ بیمارستان شامل ۲۶ بیمارستان دولتی، ۱۴ بیمارستان خصوصی، ۸۶ داروخانه شبانه روزی، ۲۷ مرکز شبانه روزی بهداشتی و ۳۱ مرکز بیتوته است که در تعطیلات نوروزی در مازندران فعال هستند.

وی امکانات و زیرساخت های بهداشتی خدمات رسان در مازندران را تنها معطوف به همین تعداد مرکز ندانست و ادامه داد:‌ ۱۷۶ دستگاه آمبولانس در ۱۱۵ پایگاه اورژانس برای ارائه خدمات اورژانس در سطح استان آماده باش هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با بیان اینکه پارسال ۱۰۰ پایگاه آماده باش بود که امسال ۱۵ پایگاه به صورت سیار و ثابت به آن‌ها اضافه شده است، اعلام کرد : ۴۰ کمپ سلامت با مشارکت هلال احمر و بخش های دیگر و همچنین ۱۰ دستگاه موتورلانس و ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز آماده باش هستند.

وی گفت:‌ یک هزار و ۳۱ از کارکنان این مجموعه سازماندهی شده نیز برای خدمت به مسافران نوروزی و هموطنان در آماده باش قرار دارند.

پیش بینی ها در خصوص حضور میلیونی مسافران در نوروز ۱۴۰۳ در مازندران محقق شده است و بنا به داده های آماری ستاد اجرایی خدمات سفر از ۲۳ اسفند تا سوم فروردین ماه پنج میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۲۲ مسافر نوروزی در استان اقامت کردند و از این میزان یک میلیون و ۸۳۳ هزار و ۳۳۰ نفر در مراکز رسمی پذیرش شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha