ناجیان غریق مازندران به صف شدند

ساری-ایرنا- رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با اشاره به ارائه خدمات ناجیان غریق در ایام تعطیلات نوروزی امسال گفت که ۳۲۰ ناجی غریق در نقاط حادثه خیز تعیین شده در سواحل دریای مازندران به صورت کشیک صبح و عصر حضور دارند.

نقی کریمیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد ناجیان غریق که به صورت داوطلبانه پای کار آمده اند در نقاط حادثه خیز سواحل دریای خزر در محدوده استان مازندران حضور دارد تا ضمن هشدار به افراد برای پرهیز از شنا در مناطق ممنوعه به غریق های احتمالی نیز کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ نقطه حادثه خیز در سواحل دریا در مازندران شناسایی شده است، ‌ ادامه داد: این تعداد ناجیان غریق تا ۱۴ فروردین ماه در سواحل دریا حضور دارند و خدماتدهی لازم به مسافران نوروزی می دهند.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: بررسی های تاریخی نشان می دهد که بیش از ۹۰ درصد از مسافران و گردشگران با هدف استفاده از سواحل دریا به استان مازندران سفر می کنند، به همین دلیل خطر غرق شدن در خزر به دلایل مختلف از جمله بی احتیاطی و شرایط خاص دریا، تهدیدی جدی علیه شهروندان محسوب می شود.

وی افزود: خطر غرق شدن در دریای خزر به دلایل مختلف بی احتیاطی، نداشتن مهارت شنا، وجود مناطق شنا ممنوعه و ویژگی های خاص جزر و مد خزر، دغدغه جدی تمامی شهروندان ایران و مازندران شده است.

کریمیان اظهار داشت:‌ تاکنون اتفاق خاصی در ایام نوروزی امسال مبنی بر غرق شدن مسافران در دریای مازندران گزارش نشده است.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی ساحلی استان به شمار می روند که غالب اتفاقات مربوط به غرق شدن افراد در این مناطق رخ می دهد.

همه ساله با آغاز فصل تابستان و همچنین سفرهای تابستانه طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارایه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و هرساله این طرح از خردادماه شروع می شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha