۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85425827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم| موزه مردم شناسی دلفان، دریچه ای به فرهنگ گذشتگان

خرم‌آباد - ایرنا - موزه مردم شناسی شهرستان دلفان با نمایش آثار و اشیای تاریخی و فرهنگی، نحوه زندگی و رسوم مردمان این دیار از گذشته تاکنون دریچه ای به فرهنگ پیشینیان این سرزمین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، موزه ها از جمله مراکزی هستند که نقش مهمی در آشنایی انسان ها با گذشتگان و آثار و نحوه زندگی آنان دارند، این اماکن آینه تمام نمای تاریخ زندگی پیشینیان هستند، مکانی که دستاوردها، آثار فرهنگی و هنری میراث گذشته های دور در آنجا نهفته است.

موزه های مردم شناسی فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، پوشاک و سنن اجتماعی حاکم بر جامعه را نشان می دهند.

یکی از این ‌موزه ها، موزه مردم شناسی دلفان است که جلوه هایی از آداب و رسوم مردم منطقه در قالب کوچ نشینی، ییلاق و قشلاق، صنایع دستی و همچنین عکس هایی از مناظر طبیعی، آئین ها و مراسم های محلی و غرفه سمعی و بصری را در معرض تماشا علاقمندان قرار داده است.

این موزه در زمینی به مساحت ۲۸۰ مترمربع ، زیربنای ۲۴۰ مترمربع و سه طبقه در نورآباد مرکز شهرستان دلفان واقع شده است.

به گفته رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دلفان این موزه دارای بخش های عکس و فیلم، پوشاک مردم منطقه، باورها و اعتقادات، صنایع دستی، زندگی عشایر و زیورآلات است.

لطیف لطیفی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده این موزه در ایام نوروز پذیرای علاقمندان به میراث فرهنگی است.

وی اظهار کرد: در این موزه تندیس های از نحوه برداشت عسل کوهی، زنان و مردان عشایر، زندگی عشایر و نحوه تولید محصولات تولیدی عشایر به صورت نمادین به تماشا گذاشته شده است.

وی، بیان کرد: در این موزه بیش از ۲۰۰ قلم اشیاء، تندیس و عکس به تماشا گذاشته شده و ایام نوروز تاکنون ۲۰۰ نفر از آن دیدن کرده اند.

دلفان با ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و ۴۴۴ روستا در شمال غربی استان لرستان واقع شده و با شهرستان هرسین در استان کرمانشاه هم مرز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha