هفت تن مواد غذایی فاسد در قم معدوم شد

قم - ایرنا - رییس مرکز بهداشت استان قم گفت: از ۱۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین‌ماه جاری با انجام چهار هزار و ۸۲۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای بین‌راهی، هفت هزار و ۱۰۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل‌مصرف معدوم‌سازی شد.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی مرکز بهداشت قم، مجید اصغری روز یکشنبه در گفت‌وگویی، افزود: با آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی و تشدید نظارت‌های بهداشتی تعداد ۵۴ مورد اخطار کتبی نواقص بحرانی و غیر بحرانی جهت واحدهای صنفی متخلف صادر شده و ۳۰ متصدی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و یک واحد نیز پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.

وی اظهار داشت: در همین راستا کارشناسان مرکز بهداشت در جهت اطمینان از میزان سلامت آب و مواد غذایی اقدام به انجام ۸۶ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی حساس، ۱۳۳ مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب هزار و ۱۳۱ مورد سنجش کلر آزاد باقیمانده آب انجام شد که هزار و ۶۰۳ مورد آن مطلوب ثبت شده است.

هفت تن مواد غذایی فاسد در قم معدوم شد

اصغری یادآور شد: رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بازرسان بهداشت محیط و سامانه ۱۹۰ یکی از پل‌های ارتباطی مردم با وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی در استان‌ها است که در طول کشیک نوروزی تعداد ۱۶۲ مورد گزارش مردمی دریافت و مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی در پایان از مردم خواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موارد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha