۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸
کد خبر: 85426136
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۱۴ هزار نفر از اماکن گردشگری فارس دیدن کردند

شیراز – ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: از ۲۵ اسفندماه  تا پایان چهارم فروردین ماه  ۶۱۴ هزار و ۶۲۴ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ثابت اقلیدی روز یکشنبه با اعلام شمار اقامتها و بازدیدهای نوروزی از اماکن گردشگری فارس، عنوان کرد: در چهارمین روز تعطیلات نوروز نیز مانند روزهای گذشته مجموعه‌های آرامگاه حافظ، تخت جمشید و آرامگاه سعدی در صدر اماکن پربازدید فارس قرار گرفتند و ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه، ۳۶ هزار و ۷۷۴ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۲۳ هزار و ۸۵۷ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

وی افزود: از ۲۵ اسفندماه تا کنون مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۰۲ هزار و ۳۹۹ نفر بازدیدکننده در صدر بازدیدهای نوروزی قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۲۹ هزار و ۷۱۳ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۰۰ هزار و ۲۳۳ نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس یادآور شد: شمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و گردشگری استان در مدت مشابه سال گدشته بیش از ۶۷۲ هزار و ۲۳۵ نفر بود که ۹ درصد بیشتر از امسال است.

بیش از ۸۷۰ هزار نفر شب اقامت نوروزی در فارس

ثابت اقلیدی ادامه داد: از ابتدای فعالیت ستاد خدمات سفر فارس از ۲۵ اسفندماه تا کنون، ۸۷۰ هزار و ۸۹۹ نفر شب مسافر نوروزی در فارس اقامت کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اضاغه کرد: تعداد ۱۰ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۴۹۴ تردد جاده‌ای نیر در فارس ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha