۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85426183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس مدعی حمله سایبری چین به گروهی از نمایندگان خود شد

تهران- ایرنا- انگلیس مدعی است که گروهی از نمایندگان مجلس عوام و اعیان بریتانیا هدف حمله سایبری چین قرار گرفته‌اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه گاردین، دولت انگلیس ادعا می کند که گروهی از نمایندگان پارلمان و اعضای مجلس اعیان بریتانیا هدف حمله سایبری چین قرار گرفته اند.

گفته می شود اولیور دودن معاون نخست وزیر انگلیس قرار است فردا (دوشنبه) در خصوص این حملات به پارلمان انگلیس توضیحاتی را ارائه دهد.

روزنامه ساندی تایمز نیز گزارش داد که دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس به زودی نشستی با کمیته ۱۹۲۲ (کمیته اعضای خصوصی حزب محافظه کار در مجلس عوام بریتانیا) برگزار خواهد کرد و احتمال می رود که در آن، موضوع چین و امنیت مورد بحث قرار گیرد.

گفته می شود یکی از کسانی که هدف این حمله سایبری قرار گرفته ایان دانکن اسمیت عضو ائتلاف بین پارلمانی در مورد چین (Ipac) است که پکن را زیر نظر داشته و چین را مورد موشکافی قرار داده است.

طرح ادعای حمله سایبری چین از سوی مقامات انگلیس در حالی است که سال گذشته نیز یک پژوهشگر مجلس عوام بریتانیا به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شد.

دولت انگلیس مدعی است که کریس کش فرد دستگیر شده، برای گروه تحقیقاتی چین که توسط تام توگندهت وزیر امنیت راه اندازی شده بود، کار می کرد.

کمیته اطلاعات و امنیت مجلس عوام (ISC) تابستان گذشته نیز در گزارشی مدعی شد که چین «به طور مکرر و تهاجمی بریتانیا را هدف قرار داده و توانسته است با موفقیت در تمام بخش‌های اقتصاد این کشور نفوذ کند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha