جواد شعبانزاده روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری نمایشگاه های بین المللی و حذف واسطهها و حضور در بازارهای بینالمللی، صنعتی بودن تولید محصولات، حرکت به سمت فناوری های روز دنیا، حرکت به سمت تکمیلشدن زنجیره تولید مواد اولیه و ملزومات تولید در استان، نزدیکی به پایتخت، فعالیتهای اجرایی و آموزشی انجمن کفش قم در راستای بومیسازی محصولات وارداتی و هدایت نسل جوان در حوزه بازاریابی از عوامل مهم در توسعه صنعت کفش بوده است.
وی ادامه داد: بر اساس سه نمودار تورم کفش با تورم کل کالا و خدمات از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان دیماه ۱۴۰۲، نمودار مقایسه تورم سالانه گروههای کفش و مقایسه تورم نقطهبهنقطه تورم کفش در استانهای کشور بهرغم حجم بسیار بالای تولید و تعدد واحدهای صنعتی استان قم نسبت به سایر استانها، مشکلات اقتصادی کشور و کاهش تقاضای داخلی، استان قم کمترین میزان افزایش قیمتها و در نتیجه پایینترین میزان تورم را داشته است که در نمودار نقطهبهنقطه استانهای کشور، استان قم در آخرین قسمت قرار گرفته است.
شعبانزاده اضافه کرد: پس از بررسی وضعیت تورم و افزایش قیمتها در صنعت کفش کشور در سال گذشته نتایج این تحقیقات در قالب یکی از مهمترین شاخصهایی که چشمانداز تورم مصرفکننده در ماههای آتی را مشخص میکند، تورم تولیدکننده است و دلیل اهمیت تورم تولیدکننده آن است که این شاخص بهعنوان شاخصی پیشنگر برای تورم مصرفکننده محسوب میشود. به عبارتی افزایش قیمتی که در مبدأ تولید کالا اتفاق میافتد، بافاصله در زمانی به نسبت کوتاهی به مصرفکننده منتقل شده و جامعه آن را احساس خواهد کرد.
صنعت کفش قم بهعنوان یکی از محصولات صادرات محور این استان ۵۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به وجود آورده است. در استان قم ۲۵۰ واحد تولیدی در کنار چندین واحد صنفی در صنعت کفش ماشینی مشغول فعالیت هستند.
نظر شما