۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبر: 85426208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پارسال ۱۸۵ زندانی در استان یزد آزاد شدند

۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبر: 85426208
پارسال ۱۸۵ زندانی در استان یزد آزاد شدند

یزد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد گفت: پارسال با همت مردم و همراهی و پیگیری مسئولان ۱۸۵ مددجو جرائم غیرعمد در استان از زندان آزاد شدند.

به گزارش عصر روز یکشنبه روابط عمومی ستاد دیه یزد، " سید مسعود عظیمی " افزود: بدهی زندانیان، ۳۴۸ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات و آورده محکومان، ۳۱۰ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان از این مبلغ تامین و بقیه از منابع ستاد مردمی شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌ها به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی افراد فراهم شد.

وی ادامه داد: مردم دارالعباده یکی از بخشنده‌ترین افراد در کشور هستند و شکات پرونده‌ها خود به مانند خیر عمل کرده و در جلساتی متعددی که اعضای کمیته صلح و سازش ستاد مردمی دیه با آنها برگزار می‌کنند در تسهیل شرایط آزادی زندانیان تحت این ستاد مردمی به میزان ۴۲ درصد از مبلغ کل بدهی‌های خود را گذشت که جزو رتبه‌های برتر در کشور هستند.

این مسئول با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد شده، ۱۱۹ مددجو مربوط به محکومان مالی، ۵۳ محکوم مربوط به پرداخت مهریه، ۱۰ محکوم مربوط به پرداخت نفقه و سه محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

عظیمی افزود: از این تعداد آزادی، ۳۱ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران ستاد و بدون پرداخت هیچگونه مبلغی و ۱۵۴ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد که از این تعداد ۱۹ مددجو زن و ۱۶۶ مددجو مرد بودند.

حدود چهار هزار نفر زندانی در استان یزد وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha