۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۰۸
کد خبر: 85426233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام وضعیت آماده باش در اصفهان به‌دنبال فعالیت سامانه بارشی

اصفهان-ایرنا-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در پی هشدار سطح نارنجی و ورود سامانه بارشی جدید به استان به همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان اعلام آماده باش داد.

منصور شیشه فروش شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از اواخر امروز تا فردا دوشنبه در همه مناطق استان بارش باران، وزش تندباد،طوفان لحظه ای و کاهش دما پیش بینی شده است، افزود: شدت بارش های رگباری در نواحی غرب وجنوب و پدیده وزش باد شدید نیز در مناطق شمال و شرق استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا دوشنبه شدت بارش های رگباری با هشدار سطح نارنجی در نوار جنوبی و غربی شامل شهرستان های فریدونشهر، سمیرم، فریدن، چادگان، بویین میاندشت، خوانسار، دهاقان، شهرضا و با شدت کمتر در شهرستان های خمینی شهر، کلانشهر اصفهان، لنجان، مبارکه، نجف اباد،تیران وکرون، و فلاورجان خواهد بود.

شیشه فروش افزود: هشدار سطح نارنجی برای وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک نیز از پیش از ظهر دوشنبه در شهرستانهای نایین، اردستان، خور و بیابانک، ورزنه،کاشان، آران و بیدگل، کوهپایه، ورزنه، هرند و جرقویه داده شده است.

وی ادامه داد: تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه های امدادی و ستادهای خدمات سفرهای نوروزی برای پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از سیلاب، طوفان، آبگرفتگی معابر و جاده ها ضروری است.

شیشه فروش گفت: به نهادهای راهداری، شهرداری، پلیس راه، جمعیت هلال احمر ، شرکتهای آزادراهی، امداد خودرو، اورژانس، شرکتهای گاز، آب، برق، آب منطقه ای و فاضلاب، دهیاری ها و ستاد مدیریت بحران فرمانداریها در این رابطه تدابیر و توصیه های لازم داده شده است.

شیشه فروش افزود: با توجه به پیش بینی تند بادهای موقتی، سیلابی شدن مسیلها، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی و محورهای جاده ای از جمله جاه های مرزی بین اصفهان و استانهای مرکزی، قم، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کهکیلویه و بویر احمد تمهیدات لازم برای استقرار ماشین آلات، تجهیزات امدادی و کنترل سیل در معابر شهری و روستایی، جاده ها، راهدارخانه ها و پایگاههای امدادی شهری و روستایی و محل های اسکان مسافران اندیشیدیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مسافران خواست از انجام سفرهای غیر ضروری در محدوده جاده های استان اصفهان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه پرهیز کنند.

وی افزود: استحکام بخشی به سازه های ناپایدار، تابلوها، داربستها و چادرهای محل استقرار تیم ها و بازارچه های موقت در برابر تندبادهای موقتی ضروری است.

شیشه فروش گفت: حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیور و شبکه های آب و گاز، رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمازا و گاز سوز و اطمینان از باز بودن مسیر خروج دود از مسیر دودکش در اماکن عمومی،گردشگری، کارگاهها، معادن، مساجد و محل های اسکان مسافران نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha