۶ فروردین ۱۴۰۳، ۶:۴۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85426415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر آمریکا: کاهش نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق زمان بر است

تهران- ایرنا- سفیر آمریکا در بغداد در مصاحبه با خبرگزاری رویترز مدعی شد که موضوع کاهش نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری این کشور در عراق زمان بر است.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، آلینا رومانوفسکی با بیان اینکه داعش در عراق همچنان تهدیدی برای وضعیت امنیتی عراق است، مدعی شد که شکست این گروه تروریستی هنوز محقق نشده است.

وی افزود: داعش هنوز در اینجا (عراق) یک تهدید است، اگرچه سطح این تهدید به تازگی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

سفیر آمریکا در عراق اضافه کرد: اساساً کار ما هنوز تمام نشده است و می‌خواهیم مطمئن شویم که نیروهای عراقی می‌توانند به شکست این گروه ادامه دهند.

رومانوفسکی در ادامه با اشاره به مذاکرات نظامی که از چند هفته پیش بین بغداد و ائتلاف بین المللی آغاز شده است، گفت: موضوع کاهش شمار نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق مدتی طول خواهد کشید.

وی همچنین مدعی شد که تلاش‌ها در عراق بر کاهش وابستگی این کشور به انرژی ایران و سوق دادن بخش بانکی آن به سمت استانداردهای جهانی متمرکز است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه با سایر نظامیان خارجی در قالب ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر شده‌اند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در مرکز بغداد مستقر کرده‌اند.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز پس از اقدام تروریستی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت‌های نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه‌های سازمان الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان‌های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha