۴۲۳ هزار مسافر نوروزی فارس از اسکان نوروزی آموزش و پرورش بهره‌مند شدند

شیراز - ایرنا - قائم مقام ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس گفت:۴۲۳ هزار مسافر از ابتدای اسکان نوروزی آموزش و پرورش یعنی ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ در مدارس، معلم‌سراها و خانه‌های معلم فارس اسکان یافتند.

علی علوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تعداد مسافر نوروزی در قالب ۸۳ هزار و ۳۰۴ خانواده به فارس سفر کردند و از خدمات اسکان نوروزی آموزش و پرورش بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: در این مدت یک میلیون و ۱۸۵ هزار نفر روز اقامت در مدارس و دیگر اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس به ثبت رسید.

قائم مقام ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس ادامه داد: شب گذشته نیز ۷۰ هزار نفر در قالب ۱۵ هزار خانواده در مدارس فارس اسکان یافتند که با توجه به تکمیل ظرفیت کلاس‌ها، برخی از آنها در نمازخانه‌ها و سالنهای مدارس نیز اسکان داده شدند.

علوی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار کلاس درس فارس برای پذیرش مسافران نوروزی این استان مهیا شد،اظهار کرد: شماری از کلاس‌ها نیز به عنوان رزرو در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز تجهیز و در اختیار مسافران قرار داده شود.

سرپرست معاونت پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: در ۱۰ روز گذشته، شهرستان‌های فارس، شیراز، مرودشت، کازرون، ممسنی و جهرم به ترتیب بیشترین آمار اسکان مسافران را داشته‌اند.

وی بیان کرد: از ۴۲۳ هزار مسافر اسکان یافته در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس، ۲۹۸ هزار نفر در قالب ۵۸ هزار خانواده در شیراز از این خدمات بهره‌مند شدند.

۴۲۳ هزار مسافر نوروزی فارس از اسکان نوروزی آموزش و پرورش بهره‌مند شدند

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تا این لحظه، استان فارس رتبه برتر کشور را در اسکان مهمانان نوروزی در مدارس کسب کرده است.

به گفته مهدی نیکفر، مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، استان‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و بوشهر به ترتیب دارای رتبه اول تا پنجم پذیرش مسافر در آخرین روز دوره اول تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha