آمار فوتی‌های تصادفات طی هفته اول تعطیلات نوروز در کرمانشاه ۶۷ درصد کاهش یافت

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: تعداد فوتی‌ها در جاده‌های برون شهری استان در هفته اول تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته،۶۷ درصد و آمار مجروحان ۱۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ طهماسب نجفی در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و شورای راهبری تصادفات رانندگی در استانداری افزود: تعداد فوتی ها در جاده های برون شهری استان در تعطیلات نوروز امسال، از ابتدای سال تاکنون ۲ نفر بوده و در مقایسه با مدت سال قبل که ۶ نفر بوده، ۶۷ درصد کاهش داشته است و همچنین تعداد مجروحین ناشی از تصادفات برون شهری نیز ۱۰ درصدکاهش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: کاهش فوتی ها و جرحی ها در تصادفات برون شهری حاصل اقدامات موثر در رفع نقاط حادثه خیز در استان است که باید با جدیت نسبت به رفع دیگر این نقاط اقدام شود.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ (شروع طرح سفرهای نوروزی) تاکنون ۶۴ هزار و ۲۰۱ نفر در اقامت گاه های استان اقامت داشته اند و ۵۵ هزار و ۷۴۷ نفر نیز از اماکن تاریخی بازدید داشته اند و آمار گردشگران استان تا تاریخ چهارم فروردین ماه تعداد ۵۹۹ هزار ۱۷۳ نفر می باشد.

وی به مامویت‌های فوریت‌های پزشکی کرمانشاه در این ایام نیز پرداخت و گفت: فوریت‌های پزشکی کرمانشاه تاکنون۲هزار ۴۳۷ مورد ماموریت داشته‌ اند و همچنین شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی هزار و ۱۰۳ مورد بازدید و اماکن انتظامی نیز در قالب ۱۶ اکیپ بازرسی ۲ هزار و ۵۱ مورد بازدید داشته اند.

نجفی ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در قالب ۲۰ اکیپ بازرسی ۹ هزار و ۷۲۰ مورد بازدید و میراث فرهنگی استان هم در قالب ۱۶ اکیپ بازرسی تعداد ۱۳۲۵ مورد از تاسیسات گردشگری استان داشته است.

معاون هماهنگی هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین با تاکید بر ضرورت اقدامات اساسی در شهر کرمانشاه مانند تسریع در آسفالت و لکه گیری ها، خط کشی معابر و جمع آوری زباله ها، به شهرداری دستور داد که اقدامات در این زمینه را با سرعت پیش ببرد.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، سه اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند باعث شده تا استان کرمانشاه در ایام نوروز هر سال به یکی از مقصدهای گردشگری مسافران تبدیل شود.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha