رشد ۳۵ درصدی ورود شناورهای تجاری به مجتمع بندری انزلی

رشت- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد بی سابقه ورود شناورهای تجاری به مجتمع بندری انزلی طی پنج سال اخیر خبر داد و گفت: ۷۱۹ فروند شناور تجاری در سال ۱۴۰۲ به این مجتمع بندری وارد شدند که نسبت به سال ماقبل بیش از ۳۵ درصد رشد داشت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنادر و دریانوردی گیلان حسین یونسی روز دوشنبه با اشاره با تخلیه و بارگیری بیش از ۲ میلیون تن کالا از مجتمع بندری انزلی گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا از این بندر نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی این میزان تخلیه و بارگیری کالا را رکوردی دانست که طی ۶ سال گذشته بی سابقه بوده و افزود: سال گذشته با ورود بیش از یک میلیون و ۶۰۸ هزار تن کالا به مجتمع بندری انزلی رشدی ۴۶ درصدی را در واردات کالاهای نفتی و غیرنفتی شاهد بودیم .

وی تصریح کرد: بیش از ۳۱۶ هزار تن کالا صادرات ،۴۱ هزار تن کالا از این بندر ترانزیت و ۷ هزار و ۲۱۱ TEU (واحدشمارش) کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور است که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا ( به‌عنوان یکی از مسیرهای مهم عبوری برای حمل و نقل انواع محموله‌های تجاری و شخصی شناخته می‌شود)و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha