۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۰۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85427015
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رشته ورزشی کشتی آلیش بانوان در زنجان نیاز به حمایت دارد

زنجان - ایرنا - رئیس هیأت کشتی استان زنجان با بیان اینکه رشته ورزشی کشتی آلیش بانوان در این استان نیاز به حمایت دارد، گفت: به این رشته ورزشی کشتی‌ کم لطفی شده است و ورزشکاران آن از حامی مالی محروم هستند.

عباس محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کشتی بانوان در استان زنجان به مدت ۱۰ سال است که فعال بوده و هم اکنون نیز در آلیش فعالیت خود را ادامه می‌دهد، افزود: در گذشته بانوان کشتی‌گیر در رشته کلاسیک فعالیت داشتند اما در حال حاضر کشتی کلاسیک حذف شده و رشته آلیش در استان فعال است.

رئیس هیات کشتی استان زنجان در ادامه افزود: نزدیک ۲۰ نفر ورزشکار سازمان یافته در این رشته وجود دارد که در شهرستان زنجان و ابهر به صورت حرفه‌ای در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در کشتی بانوان نفراتی موفق به کسب مدال شدند و نقش بسزایی در درخشش استان زنجان داشتند، عنوان کرد: نوشین تقی‌لو و فرشته کرمی توانستند مدال برنز را تصاحب کنند، فرشته کرمی در چهار سال گذشته در رشته کشتی کلاسیک صاحب مدال نقره شد و در مسابقات کشتی آلیش مقام چهارم را کسب کرد.

محمدی با اشاره به اینکه کشتی‌گیران رشته آلیش بانوان استان زنجان با مشکل کمبود مربی مواجه هستند، اظهار کرد: این کشتی‌گیران تمرینات خود را در سالن کشتی قائم انجام می‌دهند که با کمبود مربی مواجه بوده و این مسئله فعالیت ورزشکاران این رشته را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه لباس بانوان ورزشکار کشتی گیر، همانند لباس جودو با حجاب کامل اسلامی و بسیار پوشیده است، ‌افزود: این رشته از نظر قوانین هیچ تفاوتی با کشتی مردان و زنان که رقابت‌های جهانی و المپیک آن برگزار می‌شود، ندارد و تنها ویژگی که این رشته را متمایز کرده، نوع پوشش آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha