جابه‌جایی مسافران نوروزی از طریق فرودگاه اصفهان ۱۵ درصد افزایش یافت‌

اصفهان - ایرنا - مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: در ایام نوروز امسال جابه‌جایی مسافران از طریق فرودگاه بین‌المللی «شهید بهشتی» اصفهان در مقایسه با ایام نوروز سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، ابوذر ضیایی روز دوشنبه افزود: در ۱۰ روز نخست عملیات نوروزی در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین ماه جاری، در مجموع ۴۸ هزار و ۳۶۳ مسافر با ۴۲۸ پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه اصفهان جابه‌جا شدند.

وی اضافه کرد: تعداد پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه نیز در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹ درصدی داشت.
مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان با اشاره به فعالیت‌های نوروزی انجام شده در فرودگاه شهید بهشتی اظهار داشت: برپایی شش سُفره هفت‌سین میدانی و ترمینالی، نصب المان‌های نوروزی در محوطه‌های فرودگاهی و اجرای برنامه‌های فرهنگی شاد و مُتنوع از جمله اقداماتی است که در راستای ایجاد محیطی شاد و مُفرح برای مسافران و مراجعان در ایام نوروز امسال در دستور کار قرار داده شده است.
ضیایی، پذیرایی با افطار ساده از مسافران و مراجعان روزه‌دار در ترمینال‌های پروازی فرودگاه را از دیگر اقدامات در حال انجام در این ایام عنوان کرد و گفت: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۰۶۹ امسال در تمام فرودگاه‌های کشور برای ارتباط هرچه بیشتر مردم با ناظران فرودگاهی و بیان انتقادها و پیشنهادهای آنها راه‌اندازی شده است.
مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان با اشاره به راه‌اندازی پویش سراسری موسوم به «راه آسمان» در فرودگاه‌های کشور افزود: در این پویش که از ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است، مسافران سفرهای هوایی می‌توانند در ایام نوروز با ارسال عکس و فیلم خود در طول سفر به آی دی اعلام شده در پیام رسان‌های ایتا و تلگرام، به قید قرعه برنده جایزه شوند.

برقراری مجدد پروازهای رشت از فرودگاه اصفهان

مدیرکل فرودگاه های استان همچنین از برقراری مجدد پرواز در مسیرهای اصفهان- رشت- اصفهان، از ۱۵ فرودین سال جاری خبر داد و گفت: بمنظور رفاه حال مسافران، شرکت هواپیمایی آسمان اقدام به برقراری پرواز در مسیرهای مذکور کرده است.

ضیایی افزود: پروازهای اصفهان- رشت- اصفهان روزهای شنبه با ساعت خروج ۱۹:۴۰ از اصفهان و ساعت ورود ۲۲:۲۵ از رشت و روزهای چهارشنبه با ساعت خروج ۲۱:۰۵ از اصفهان و ساعت ورود ۲۰:۳۵ از رشت انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

این فرودگاه که در مرکز کشور قرار دارد، بعنوان مُُعین فرودگاه‌های کشور عمل می‌کند و در طول سال میزبان بسیاری از فرودهای اضطراری و هدایت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha