۷۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید کردند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز پنجم فروردین ماه جاری، حدود ۷۰۰ هزار نفر از مسافران و میهمانان نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، دوشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: طی مدت مذکور، مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه با ۲۲۲ هزار و ۸۲۶ بازدید کننده در صدر بازدیدها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۴۷ هزار و ۶۷۵ بازدید کننده و مجموعه فرهنگی سعدیه نیز با ۱۱۳ هزار و ۱۳۲ بازدید کننده در رتبه های بعدی بازدیدهای نوروزی قرار دارند.

۷۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید کردند

وی ادامه داد:همچنین طی مدت مذکور، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر و مجاور نیز به زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) مشرّف شدند.

۷۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید کردند

اسکان افزون بر یک میلیون و ۱۲۷ هزار مسافر نوروزی در فارس
استاندار فارس در خصوص اسکان مسافران نوروزی هم گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ تا پایان روز پنجم فروردین ماه جاری، یک میلیون و ۱۲۷هزار و ۴۵۹ نفر شب در استان اسکان یافته‌اند که از این تعداد ۹۲۷ هزار و ۴۴۴ نفر شب در شیراز اسکان داده شده‌اند.

ایمانیه افزود: واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی و واحدهای اقامتی غیررسمی شامل مهمانسراهای دولتی، مدارس و کمپ‌ها و همچنین اقامتگاه‌های اضطراری مانند سالن‌های ورزشی، پادگان‌ها، مساجد و حسینه ها از جمله مکان‎هایی هستند که مسافران نوروزی در آنها اسکان داده شده اند.

وی ادامه داد: همچنین طی مدت مذکور ۱۱ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۷۷ مورد تردد جاده‌ای در محورهای مواصلاتی فارس ثبت شده که تمام این آمار و راقام بیانگر علاقه مردم کشورمان به به شهر شیراز و استان فارس و جلوه‌های مذهبی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha