۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85427304
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایمن سازی و آشکارسازی ۲۰ نقطه پرحادثه ملایر

۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85427304
ایمن سازی و آشکارسازی ۲۰ نقطه پرحادثه ملایر

همدان- ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: سال گذشته در راستای کاهش سوانح جاده ای ایمن‌سازی و آشکارسازی ۲۰ نقطه دارای تصادف و یا مستعد بروز حوادث ترافیکی در این شهرستان به انجام رسید.

«هاشم اسکندریان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با انجام این اقدامات مهم و اثرگذار، شاهد کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات از ۶ماهه دوم سال گذشته بویژه سه ماهه منتهی به طرح نوروزی ۱۴۰۳ هستیم که امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و صبر و حوصله کاربران جاده‌ای همچنان شاهد روند کاهشی تصادفات باشیم.

وی افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان ششم فروردین، بیش از یک میلیون تردد در سطح راه‌های ارتباطی این شهرستان توسط دستگاه‌های تردد شمار ثبت شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر بیان کرد: در راستای صیانت از جان و مال کاربران جاده‌ای و پیرو مصوبات کمسیون ایمنی راه‌های استان همدان، نسبت به استقرار ماشین‌آلات و نیروهای راهداری در ۲ نقطه مصوب طرح ۳۰_۶۰ اقدام کردیم.

اسکندریان ادامه داد: این ۲ نقطه شامل گردنه زاغه و مجتمع خدمات رفاهی ارگ در ابتدای حوزه استحفاظی استان همدان در محور اراک- ملایر بود که با هدف ایجاد بستر لازم جهت استراحت و توقف کوتاه مسافران نوروزی و رفع خستگی جهت جلوگیری از حوادث ناشی از خواب‌آلودگی اجرا شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با ملحق شدن سایر ارگان‌ها و نهادهای عضو، این طرح موثر به صورت کامل اجرایی شود و شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر گفت: با وجود بارش‌های فراوان و نزولات جوی نسبت به سنوات گذشته، با تلاش راهداران این شهرستان، تمامی راه‌های ارتباطی از روز گذشته تاکنون باز و تردد در جریان است.

اسکندریان یادآور شد: لازم است رانندگان وسایط نقلیه عمومی و اتوبوسی، مسافران نوروزی و کاربران جاده‌ای با توجه به لغزنده بودن سطح راه‌ها، با رعایت سرعت و فاصله طولی مطمئن در حفظ جان خود و دیگران سهیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز و بارش‌های بهاری، ۵۰ راهدار با ۳۳ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در پنج راهدارخانه برای ارائه خدمات مستقر شدند و آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

اسکندریان گفت: به منظور مدیریت هوشمند راه‌ها هفت دستگاه دوربین نظارت، ۱۶ دستگاه دوربین پلاک‌خوان و یک دستگاه دوربین توزین در حال حرکت در طول راه‌های شریانی و اصلی این شهرستان بروزرسانی شده است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر به عنوان دومین شهر بزرگ استان همدان دارای بیش از ۹۱۰ کیلومتر راه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha