معاون استاندار یزد: تقویت تعاونی‌ها، شعار سال ۱۴۰۳ را محقق می‌کند + فیلم

یزد-ایرنا- معاون اقتصادی و گردشگری استاندار یزد گفت: تقویت و تشکیل تعاونی‌ها و حمایت از تشکل‌های مردمی و گردشگری، راه تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" را محقق می‌سازد.

"محمد علی شاه حسینی" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقام معظم رهبری طی سال های گذشته همواره موضوع اقتصاد را به عنوان شعار سال اعلام فرمودند و این نقش مهمی در آسایش و رفاه مردم دارد .

وی ادامه داد: در سال گذشته تمام تلاش تیم اقتصادی استان این بود که منویات مقام معظم رهبری به خصوص در کاهش تورم محقق شود و اتقافات بسیار مبارکی نیز در این زمینه افتاد و امسال نیز در راستای تحقق شعار سال برنامه های زیادی پیش بینی شده است.

معاون اقتصادی و گردشگری استانداریزد گفت: اولویت اول ما در حوزه اقتصادی اتمام پروژه های نیمه تمام است چون در تولید، اشتغال، رشد سرمایه گذاری و رشد صادرات استان تاثیر زیادی خواهد داشت.

شاه حسینی ادامه داد: توسعه متوازن شهرستانها و پاسخ به مطالبات و درخواست های مردم با مشارکت خود مردم و تقویت نقش تعاونی ها به ویژه تعاونی های فراگیر در شهرستان ها و ارائه مدل های موفق مردمی سازی اقتصاد در استان از دیگر برنامه های حوزه اقتصادی است.

وی افزود: خوشبختانه برخی از مجموعه های تعاونی در استان تجربیات بسیار خوب و موفقی در استفاده از سرمایه های خرد مردم در اقتصاد دارد و لذا در راستای حمایت و گسترش این تجربیات موفق فعالیت ها ادامه خواهد داشت.

معاون استاندار یزد: تقویت تعاونی‌ها، شعار سال ۱۴۰۳ را محقق می‌کند + فیلم

معاون اقتصادی و گردشگری استانداریزد گفت:با توجه به اینکه افزون بر ۱۰ همت سرمایه مردم در شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت تجمیع شده و بدون استفاده بوده است لذا پیگیری های لازم انجام شده تا این سرمایه عظیم جهت تولید و ارتقای رشد اقتصادی استان بکارگیری شود .

شاه حسینی ادامه داد: رفع موانع تولید وتسهیل در سرمایه گذاری نیز همچنان در دستور کار ما قرار دارد و و هر چیزی که می تواند مانع حضور مردم در سرمایه گذاری اقتصادی مردم می شود باید رفع گردد همچنین تقویت جایگاه تشکل های مردمی از جمله شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی دنبال می شود.

وی افزود: تداوم و تقویت نقش رصد خانه تورم در استان با توجه به اینکه موضوع تورم برای مردم بسیار مهم است و ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد لذا مثل سال گذشته این موضوع یکی از مباحث پر اهمیت برای ما است و جلسات و نقطه زنی مسائل تورم و از جمله سکوهای تنظیم بازار و نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا همچنان تداوم خواهد داشت.

معاون اقتصادی و گردشگری استانداریزد گفت: توجه به صادرات وتولید استان و موضوع مهم دانش بنیان که کلید اشتغال جوانان فارغ االتحصیل است همچنان در دستور کار است و حمایت از کار آفرینان به خصوص جوانان بومی فارغ التحصیل با پرداخت تسهیلات کم بهره ادامه خواهد داشت.

شاه حسینی ادامه داد: حضور مستقیم ،منظم و با برنامه معاونت و تیم اقتصادی استانداری درشهرستانها ادامه خواهد داشت و چند پروژه اولویت دار که مورد نظر مردم و نخبگان شهرستان ها است به ویژه در حوزه های اقتصادی دنبال می شود همچنین در فعالیت های اقتصادی و پروژه های نیمه تمام توسعه متوازن شهرستان ها به خصوص شهرستان های کمتر برخوردار نیز برنامه های ویژه ای خواهیم داشت .

وی افزود: در موضوع گردشگری و تقویت زیر ساخت ها در بخش های سخت افزار و نرم افزاری نیز برنامه های زیادی در دست اقدام است از جمله راه اندازی شرکت یزد ریل پیگیری خواهد شد و تقویت ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی انجام می شود علاوه بر اینکه حمایت از بوم گردی ها،هتل ها و برگزاری رویداد ها و ارتباطات خارجی در حوزه گردشگری از اولویت های حوزه اقتصادی و گردشگری استانداری یزد خواهد بود.

معاون اقتصادی و گردشگری استانداریزد گفت: موضوع مردمی سازی و مشارکت مردم در حوزه اقتصادی و تولید و اشتغال که مد نظر و منویات رهبر معظم انقلاب و دولت مردمی و خدمتگذار سیزدهم است به صورت ویژه در دستور کار استان قرار دارد و با حمایت ،توجه، نقش دادن،بسترسازی،تسهیل گری و هدایت و رفع موانعی که می تواند منجر به کاهش نقش مردم باشد ادامه خواهد داشت.

شاه حسینی اظهار داشت: مدل های پیشنهادی برای تحقق شعار سال در روزهای آینده با همفکری نخبگان استان و صاحبان اندیشه و حوزه و دانشگاه و مردمی سازی و مشاورین به صورت مشروح اعلام خواهد شد و آماده پذیرش هر گونه پیشنهاد در این حوزه نیز هستیم .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha