ظرفیت تشکل‌های مردمی در مدیریت فرهنگی بکار گرفته شود

بوشهر- ایرنا- مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: فراهم شدن شرایط برای بکارگیری ظرفیت تشکل‌های مردمی در مدیریت فعالیت‌های فرهنگی تجربه موفقی است که هرجا امور به مردم واگذار شود بازخورد مثبتی به همراه داشته است.

" حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی " روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: هم اینک برغم تعدد دستگاه‌های فرهنگی اما آسیب‌های فرهنگی نیز وجود دارد اما اگر از اندیشه ، ابتکار و توان ظرفیت‌های مردمی همانند تجربه موفق مردمی سازی برگزاری آیین‌های تاسوعا و عاشورا استفاده شود بدون شک اثرگذاری و ماندگاری فعالیت ها بیشتر خواهد شد.

وی افزود:در همین راستا ستاد راهبردی مردمی سازی مدیریت فرهنگی پارسال همزمان با میلاد حضرت زهرا (ع) در استان بوشهر تشکیل شد که تاکنون پنج اقدام مهم منجر به جلب مشارکت مردمی برای انجام فعالیت های فرهنگی انجام شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: توسط گروه های جهادی ۲۰۰ غرفه برای ارایه خدمات مختلف فرهنگی، دینی ، پزشکی، حقوقی، مشاوره ، بصیرتی، معرفتی و خیرات در ساحل بوشهر برپا شده است که با استقبال خوب مردم و مسافران روبرو شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر یادآور شد: همزمان با ایام نوروز نیز در قالب ۲۱ غرفه نهاد مردمی در ساحل ، میدان حضرت امام و مسجد جمعه بوشهر در حال انجام فعالیت های فرهنگی هستند.

وی ادامه داد: برای تحول فرهنگی باید زمینه مشارکت مردم فراهم شود تا جهش جدی در این عرصه رخ دهد.

اسماعیلی گفت: حضور پرشمار گردشگران در ایام نوروز فرصت مغتمنی است تا مسافران افزون بر استفاده از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی با غنای فرهنگی مردم این استان نیز آشنا شوند.

وی افزود: گروه‌های جهادی هم اینک در ساحل بوشهر نسبت به معرفی جاذبه ها ، فرهنگ و ادب فاخر مردم و تاریخ مقاومت این استان اقدام می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: باتوجه به اینکه در شعار سال نیز بر مشارکت مردم تاکید شده است در مسایل فرهنگی نیز باید به سراغ مردم رفت تا با ارتقای سطح کیفی فعالیت ها مسایل ضد فرهنگی تقلیل یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha