۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85427799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۸ مرکز متخلف بهداشتی خراسان‌شمالی به مراجع قضایی معرفی شدند

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از معرفی ۳۸ مرکز و واحد صنفی متخلف بهداشتی به مراجع قضایی استان از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون خبر داد.

دکتر جواد شاهین فر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نظارت های بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان از ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تاکنون چهار هزار و ۳۶۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و مراکز بین راهی انجام شده است.

وی افزود: در این بازدیدها جدای از معرفی ۳۸ واحد صنفی متخلف بهداشتی به مراجع قضایی، ۳۸۶ اخطار بهداشتی صادر و سه واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

شاهین فر ادامه داد: نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان تا ۲۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

۳۶ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

ارایه ۲۵۰ مورد خدمت برای پیشگیری از هاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۲۵۰ مورد خدمت در این مدت برای پیشگیری از هاری انسانی شامل شستشوی محل گزش، تزریق واکسن هاری به تناسب نیاز به مراجعان ارایه شده است.

وی با بیان اینکه بیماری هاری از گزش حیوان به انسان منتقل می‌شود، افزود: امکان انتقال هاری از تمامی گوشت‌ خواران و پستانداران مانند سگ، گربه، روباه، شغال، گرگ، کفتار و حیوانات علف خوار همچون گاو، گوسفند و الاغ وجود دارد.

شاهین فر با اشاره به اهمیت درمان زودهنگام بیماری‌های دوره نوزادی، یادآور شد: خدمات غربالگری نوزادان در تعطیلات نوروز در ۳۵ مرکز کشیک ارایه می شود که تاکنون ۱۹۰ نوزاد با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت غربالگری شدند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha