۸ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85427918
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میانگین بارش‌های خراسان جنوبی به بیش از ۶۷ میلیمتر رسید

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: میانگین بارندگی‌های مراکز شهرستان‌های استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲ تاکنون) به ۶۷.۳ میلیمتر رسید که نسبت به دوره بلندمدت ۲۹ درصد کاهش دارد.

جواد نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته نیز ۲۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: کاهش بارندگی در همه مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی نسبت به دوره بلندمدت ثبت شده و تنها در خوسف و نهبندان میانگین بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته افزایشی بوده‌ است.

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در بیرجند هم از ابتدای سال آبی جاری ۷۲ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۶ درصد کاهش دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ در خراسان جنوبی همچنان شرایط خشکسالی حاکم است.

نخعی افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ترتیب بیشترین بارش باران با ۱۴۴ میلیمتر در ایستگاه فتح آباد خضری، ۱۴۲ میلیمتر ایستگاه کریمو و ۱۲۹ میلیمتر در ایستگاه نگینان به ثبت رسید.

وی درباره پیش‌بینی فصلی بارندگی‌ها گفت: طی ۲ ماه آینده افزایش دما در استان قابل پیش‌بینی است و بارندگی‌ها نزدیک به نرمال خواهد بود.

سرپرست اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: میزان صحت پیش‌بینی‌های فصلی بارندگی در مجموع بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است و احتمال خطا وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha