۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85427929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: شاخص‌های اقتصادی نشان می دهد جهت‌گیری فعالیت های دولت در استان مطلوب بوده است.

به گزارش ایرنا، اکبر محمدی روز سه‌شنبه در دیدار نوروزی با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج با بیان اینکه سال گذشته سومین سفر رئیس جمهوربه استان انجام شد، اظهار کرد: در این سفر ۳۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه به بهره برداری رسید و در دهه فجر و هفته دولت هم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال دیگر طرح افتتاح شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: نرخ تورم یکی از شاخص های مهم بخش اقتصادی بوده که کردستان در سال های گذشته از این نظر وضعیت نامناسبی داشته که بخشی از دلایل وقوع آن ویژه استان بوده و پیشینه تاریخی دارد و لازمه رفع آن انجام فعالیت های زیرساختی است.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته نرخ تورم نقطه به نقطه در استان بهبود یافت و نرخ بیکاری زمستان هم ۶ درصد کاهش پیدا کرد، گفت: بیشترین کاهش نرخ بیکاری در بین استان های مختلف کشور در زمستان و پاییز سال گذشته مربوط به کردستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بیان کرد: امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است که این برنامه دارای چند هدف کلان از جمله کاهش نرخ تورم و یک رقمی کردن آن، رشد هشت درصدی اقتصاد و کاهش مستمر نرخ بیکاری است.

محمدی یادآور شد: برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه و همچنین شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تعداد نیروهای شاغل در این سازمان را ۶۵ نفر خواند و افزود: سازمان موظف به انجام فعالیت های گسترده ای هم چون تامین و آموزش نیروی انسانی، نظام فنی و مهندسی و بودجه است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه این سازمان نماینده هفت، هشت دستگاه ملی در استان است، افزود: با توجه به محدودیت ها و شرایطی که داشتیم با تلاش جمعی در بسیاری از جنبه ها و بخش ها موفق عمل کرده ایم.

شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است

امام جمعه سنندج هم در این دیدار با اشاره به اینکه بهار طبیعت سرفصل کار و تلاش است، اظهار کرد: انجام سه سفر رئیس جمهور به کردستان بیانگر توجه و علاقه دولت به این استان است.

ماموستا فایق رستمی ادامه داد: بودجه های کلانی در این سفرها برای استان مصوب شده است هر چند نمی توانیم مدعی شویم که همه مشکلات حل شده و بی شک رفع تنگناهای کنونی زمانبر خواهد بود ولی تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مسئولیت سنگین تری از سایر دستگاه ها برعهده دارد، گفت: یکی از مهمترین موضوعات نحوه هزینه کرد و مصرف بودجه است که تشخیص آن برعهده این سازمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha