حمایت از دانش‌بنیان‌ها و برون‌سپاری شرکت‌های تولیدی دولتی منجر به جهش تولید می‌شود

تهران- ایرنا- منتخب مردم اصفهان در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی توجه دولت به شرکت‌های دانش‌بنیان را سبب تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: تقبل ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از سوی دولت به توانایی آنها و جهش تولید منجر می‌شود.

حامد یزدیان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره راهکارهای جهش تولید با مشارکت مردم که رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال برگزیدند، اظهار داشت: تجربه تاریخی چهل و پنج سال گذشته ایران اسلامی نشان داده هرگاه کار دست مردم بوده، به بهترین شکلی به سرانجام رسیده است. چرا که مردم ایده های بهتر و خلاقانه تری دارند و تصمیم گیری های جامع تری در بحران ها اتخاذ می کنند.

منتخب مردم اصفهان در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، گردآوری سرمایه های خرد توسط مردم را یکی از راه های تحقق شعار سال برشمرد و افزود: همچنین قوانین مختلفی در حوزه اقتصاد وجود دارد که به آن پرداخته نشده و دلیل آن عدم فرهنگ سازی کافی و نبود مشوق های لازم برای این موضوع است.

وی توجه به شرکت های دانش بنیان را یکی از راه های جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کرد و اظهار داشت: تقویت مالی و تسهیلاتی این شرکت ها که شاکله بیشتر آنها را مردم متخصص جامعه تشکیل می دهند، کمک شایانی به جهش تولید خواهد کرد.

منتخب مردم اصفهان در دوره دوازدهم مجلس اضافه کرد: دولت با حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان، ریسک سرمایه گذاری را می تواند متقبل شود. چرا که اقتصاد کشور متاثر از نوسانات ارزی است و تقبل ریسک پذیری سرمایه گذاری بخش خصوصی از سوی دولت به توانایی آنها و جهش تولید منجر می شود.

یزدیان درباره اقدامات دولت در سال گذشته که بستر جهش تولید با حمایت مردم را فراهم کرد، گفت: برخی از جراحی های اقتصادی، راه اندازی واحدها و کارخانه های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و حمایت هایی که دولت از شرکت های دانش بنیان در سال گذشته انجام داد، راه را برای جهش تولید و رونق اقتصادی کشور برای امسال و سال های آینده فراهم کرد.

این استاد دانشگاه، برون سپاری شرکت های تولیدی دولتی به مردم که هم اکنون فعال هستند را از دیگر راه های تحقق شعار سال عنوان کرد و بیان داشت: در چند سال گذشته موضوع رشد تولید محور فرمایشات رهبر انقلاب است که برای عملیاتی شدن آن به نظر می رسد برون سپاری و واگذاری شرکت های دولتی به مردم طبق سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی به درستی انجام نشده و در بیشتر مواقع واگذاری ها به شکل سهام بوده و مدیریت ها به مردم و بخش خصوصی واگذار نشده است‌.

منتخب مردم اصفهان در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه برخی از شرکت های دولتی، خصوصی سازی شده اند ولی کماکان مدیریت آنها دولتی است و تا زمانی که این نگاه وجود داشته باشد، جهش مورد نظر در تولید محقق نخواهد شد.

وی یکی از مسائلی که سرمایه گذاری را در کشور دچار چالش کرده است، تورم نامید و یادآور شد: البته دولت در سال گذشته با اعمال سیاست های پولی و بانکی در جهت مهار تورم و تثبیت اقتصادی گام های مهمی برداشت و این رویکرد در امسال و سال های آینده به جهش تولید با مشارکت مردم کمک خواهد کرد. ولی باید در نظر داشت اثرگذاری تصمیمات مهم دولت در حوزه اقتصاد نیازمند زمان است.

یزدیان دادن امید به مردم در راستای بهبود شرایط را از مهمترین راهکارهای جهش تولید برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر مجلس و دولت تصمیمات امید آفرین در مسائل مختلف کشور اتخاذ کنند و تضمین و حمایت لازم را به سرمایه گذاران در مسیر تولید داشته باشند به طور قطع شاهد تحقق منویات رهبر معظم‌ انقلاب برای جهش تولید در اقتصاد کشور و با مشارکت مردم‌ خواهیم‌ بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha