اعتراض کشاورزان به سیاست‌های اتحادیه اروپا + فیلم

تهران- ایرنا- کشاورزان اروپایی، امروز (سه‌شنبه) علیه سیاست‌هایی که به گفته آنها به کسب و کارشان آسیب می‌زند، در بروکسل مقر اصلی اتحادیه اروپا، تظاهرات کردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای خبری روزنامه پولیتیکو، کشاورزان اروپایی با تراکتورهای خود جاده‌های اطراف بروکسل پایتخت اتحادیه اروپا را مسدود کرده و آتش‌های بزرگی را برافروختند.

کشاورزان در سرتاسر اروپا ماه‌هاست که علیه بوروکراسی اداری اتحادیه اروپا، قراردادهای تجاری جهانی و الزامات سبز جدید تحت سیاست مشترک کشاورزی (CAP) این اتحادیه اعتراض می‌کنند.

امسال تظاهرات کوچک‌تری نسبت به تظاهرات قبلی در جریان بود اما کم‌تر جنجالی نبود زیرا کشاورزان به سمت افسران پلیس تخم‌مرغ پرتاب کردند، انبوهی از یونجه و لاستیک‌ها را آتش زدند، بوق تراکتورهای خود را به صدا درآوردند و دود به راه انداختند.

جمعیت معترضان با سنگر پلیس که مانع رسیدن آنها به کمیسیون اروپا شده بود، روبرو شدند.

لئوناردو وندنبرگ، عضو هیئت مدیره کنفدراسیون مستقل کشاورزان (ECVC)، به پولیتیکو گفت: ما برای تفریح به اینجا نمی‌آییم، وضعیت کشاورزان در اروپا واقعاً بد است. کشاورزان مستاصل هستند.

تظاهرات امروز به ابتکار اعضای فدراسیون کشاورزان جوان (FJA) و اتحادیه چپ‌گرای اتحادیه دامداران و گروه‌های کشاورزان (FUGEA)، همکار با کنفدراسیون مستقل کشاورزان، سومین تظاهراتی است که تنها در سال جاری در بروکسل برگزار می‌شود. در تظاهرات فوریه (بهمن ۱۴۰۲)، کشاورزان به موانع پلیس یورش بردند و افسران آنها را با ماشین های آب پاش از منطقه دور کردند.

وندنبرگ افزود: ما امروز اینجا هستیم زیرا فکر می کنیم حفظ فشار مهم است و امیدوارم اکنون آنها بالاخره به خواسته های ما گوش دهند.

درخواست کشاورزان تقاضا برای تعیین قیمت های منصفانه برای محصولات کشاورزی، پایان دادن به توافقنامه های تجارت آزاد و اصلاح سیاست مشترک کشاورزی (CAP) را شامل می‌شود.

در حالی که کشاورزان می گویند از زمان شروع اعتراضات پیشرفت هایی حاصل شده است، اما هنوز تغییرات کافی نیست.

وندنبرگ گفت: :احساس می‌کنم آنها گوش نمی‌دهند. آنها با شروع به نظارت بر قیمت محصولات کشاورزی قدمی برداشته اند. ما می‌خواهیم آنها قانونی را اجرا کنند که بر اساس آن فروش محصولات زیر قیمت تمام شده ممنوع شود.

چند قدم دورتر، وزرای کشاورزی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه برای بحث در مورد مبارزه کشاورزان و فشارهای موجود در بازار کشاورزی جلسه داشتند. دیوید کلارینوال، وزیر کشاورزی بلژیک، گفت: این برنامه پرهیاهو و پرکار بود اما امیدوارم پاسخ مشخصی به کشاورزان بدهد.

کلارینوال گفت: قبل از انتخابات اروپا، بدیهی است اطمینان حاصل کنیم که کشاورزی ما رقابتی باقی می‌ماند و حاکمیت غذایی در سطح اروپا حفظ و در عین حال سود عادلانه برای کشاورزان تضمین می‌شود.

پیش از نشست وزیران، معاونان سفرا (به جز آلمان)، پیشنهاد کمیسیون اروپا را برای کاهش الزامات سبز مرتبط با یارانه های کشاورزی اتحادیه اروپا تایید کردند؛ نمایندگان پارلمان اروپا اکنون این پرونده را با امید به تصویب این طرح در جلسه عمومی تا پایان ماه آوریل (اردیبهشت ۱۴۰۲) تحویل خواهند گرفت.

بر اساس نامه ای که روز دوشنبه به اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون فرستاده شد، چندین سازمان محیط زیست و حقوق مصرف کننده، اعتبار قانونی روند بازنگری یارانه های کشاورزی را زیر سوال بردند و گفتند این تغییرات به طور کامل اصول دموکراتیک تعیین شده برای تصمیم گیری در اتحادیه اروپا را نادیده می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha