۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85428359
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس پلیس آگاهی البرز: مردم خودرو خود را در مکان های خلوت رها نکنند

کرج - ایرنا - رییس پلیس آگاهی البرز، از مردم خواست در ایام نوروز با توجه به تردد کمتر در معابر ، خودرو های خود را در مکان های خلوت پارک و رها نکنند.

سرهنگ " حکمت اله شجاعی " روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر پیشگیری از سرقت خودرو و تجهیزات داخلی آن اظهارکرد: مردم برای توقف خودرو حتی الامکان از پارکینگ‌های عمومی استفاده کنند و از ابزارهای امنیت خودرو شامل قفل فرمان، قفل پدال، دزدگیر، جی پی اس و سوییچ مخفی استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: سرنشنیان خودرو هنگام پیاده شدن و ترک خودرو، از بسته بودن کامل درها و شیشه‌ها اطمینان حاصل کرده و حتی اگر برای زمان بسیار کوتاهی که قصد پیاده شدن از خودرو را دارند اتومبیل خود را در حالت روشن رها نکنند.

شجاعی تاکید کرد: احتیاط و مراقبت مردم از اموال شخصی ر پیشگیری و کاهش سرقت بسیار تاثیر گذاراست چرا که در بیشتر مواقع سهل انگاری آنها راه های سرقت را برای سارقان سهل می کند.
وی همچنین در خصوص سرقت منازل نیز اظهار کرد: سارقان در این شرایط که مردم بیشتر در سفر هستند با پرسه زنی در کوچه ها، به دنبال شناسایی طعمه ها خود بوده و باشگردهای مختلف از خالی بودن سکنه د راماکن خصوصی اقدام به سرقت می کنند.

رییس پلیس آگاهی البرز: مردم خودرو خود را در مکان های خلوت رها نکنند

وی گفت : سارقان برخی مواقع تحت عناوینی مانند قرار دادن تراکت و اوراق تبلیغاتی لای درب ورودی منازل ، پیک و امثال آن مراجعه کرده و یا در منازلی که دیوارهای آنها کوتاه بوده و یا امکان ورود از پنجره و بالکن فراهم است برای ورود به منزل استفاده می کنند.
شجاعی بیان کرد: این سارقان بیشتر برای بازکردن درب ورودی از دیلم یا روش توپی زنی (تخریب مغزی قفل) استفاده می کنند البته در مواردی نیز تحت عنوان مامور اداره آبفا، برق و یا گاز اقدام به ورود به منازل و سپس سرقت می نمایند.

رییس پلیس آگاهی البرز: مردم خودرو خود را در مکان های خلوت رها نکنند

رییس پلیس آگاهی البرز تاکید کرد که مردم افراد ناشناسی که در محله آنها پرسه می زنند را به پلیس گزارش کرده و چنانچه تراکت تبلیغاتی در لابلای درب منزل شما یا همسایه ها گذاشته شده، آنها را بردارید و به افراد غریبه تحت عنوان پیک یا مامور سازمان‌های برق، گاز، آب اعتماد نکرده و قبل از شناسایی کامل درب را باز نکنید و اجازه ورود به ساختمان را ندهید.
وی یادآورشد: برای اطمینان بیشتر، از درب های ضدسرقت و قفل های کتابی استفاده کرده و اماکن خود را به دوربین مداربسته و سیستم‌های هشدار دهنده مجهز نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha