۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85428372
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روزهای پررونق خانه‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۰۹
کد خبر: 85428372
روزهای پررونق خانه‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- موسسات و خانه‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری در ماه مبارک رمضان بیش از پیش رونق گرفته و فعالیت‌های آن در ایام عید نوروز تعطیل نشد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در حدود ۲۰۰ موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی دارد که در ماه مبارک رمضان با حضور مردم مومن و روزه‌دار استان از رونق خوبی برخوردار شده است.

محور فعالیت این موسسات جزءخوانی و تفسیر قرآن است و در کنار آن به برپایی سفره‌های ساده افطاری نیز اقدام می‌کنند.

مدیر خانه قرآنی امیرالمومنین شهر بروجن در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: از نخستین روز ماه مبارک رمضان تاکنون هر روزه جلسات تفسیر و جزءخوانی در خانه قرآن برگزار می‌شود و اعضای مرکز نیز استقبال خوبی از برنامه‌ها داشته‌اند.

سیده فاطمه بنی‌هاشمی ادامه داد: روزانه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح برنامه تفسیر قرآن در قالب طرح مسطورا و از ساعت ۱۱ تا قبل از اذان ظهر مراسم جزءخوانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از ۱۴ فروردین نیز کلاس‌های دارالقرآن از سر گرفته می‌شود.

روزهای پررونق خانه‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری

قرآن محور فعالیت‌های دینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه قرآن محور فعالیت‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: توجه به قرآن کریم یکی از موثرترین راه‌های افزایش سرمایه ایمانی جامعه است اما با این وجود قرآن همچنان در جامعه مهجور است و بخش زیادی از افراد آیات کمی از این کتاب آسمانی را حفظ هستند و یا توانایی و مهارت به کار بردن آموزه‌های آن در زندگی خود را ندارند.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری افزود: باید تلاش کرد تا قرآن تنها یک کتاب مقدس نباشد بلکه کتاب زندگی باشد از همین رو نقش موسسات و خانه‌های قرآنی برای تبیین و تفسیر آموزه‌های انسان‌ساز قرآن بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: توسعه و حمایت از خانه‌های قرآنی در دستور کار است و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی را برای تقویت فعالیت این موسسات و مراکز قرآنی فراهم کرده است که با اجرای طرح‌هایی نظیر مسطورا این مهم در حال تحقق است.

به گزارش ایرنا، ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و بنا بر روایات فضیلت قرائت قرآن در این بیش از ایام دیگر سال است.

روزهای پررونق خانه‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر است و در ماه مبارک رمضان محافل قرآنی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha