۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85428385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونق اقتصادی «بجستان» خراسان رضوی نیازمند ایجاد بارانداز کالا است

گناباد-ایرنا- فرماندار بجستان گفت: ایجاد بارانداز کالا از نیازهای مهم توسعه و رونق اقتصادی بجستان خراسان رضوی با توجه به وجود خط ریلی در این شهرستان با قابلیت‌های موجود است.

به گزارش ایرنا، حسن حیدری روز چهارشنبه در نخستین جلسه شورای اداری بجستان در سال ۱۴۰۳ افزود: با عنایت به قرار گرفتن این شهرستان در نقطه ورودی استان خراسان رضوی و عبور خط ریلی مشهد به جنوب و مرکز کشور از بجستان، ایجاد بارانداز کالا موجب رونق اقتصادی در این منطقه خواهد شد.

وی خواستار توجه بیشتر مسوولان در سطوح استانی و ملی برای ایجاد بارانداز کالا در بجستان  بویژه در مجاورت ایستگاه راه آهن این شهرستان شد.

فرماندار بجستان ادامه داد: با توجه به اینکه بجستان یکی از مناطق دارای بیشترین روز آفتابی در طول سال است، ایجاد و توسعه نیروگاههای خورشیدی برای تامین پایدار برق در این شهرستان ضروری است.

وی با اشاره به بهره برداری ۷۳ نیروگاه خورشیدی در اواخر سال گذشته در روستای «قاسم آباد» از توابع بخش مرکزی بجستان گفت: از این تعداد ۳۰ نیروگاه خورشیدی از محل اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۴۳ نیروگاه خورشیدی هم از اعتبارات بنیاد برکت و بنیاد علوی تامین و راه اندازی شد.

حیدری هدف از ایجاد نیروگاههای خورشیدی در مناطق روستایی را کمک به کسب درآمد و معیشت روستاییان و از جمله خانوارهای زیر پوشش نهادهای حمایتی برشمرد.

وی قابلیت‌های معدنی بجستان را یادآور شد و گفت: با جذب سرمایه گذار و ایجاد و توسعه صنایع فرآوری محصولات معدنی، خام فروشی مواد معدنی به عنوان یک معضل مهم در این شهرستان کاهش می یابد.

فرماندار بجستان اضافه کرد: احداث کارخانه سولفات پتاسیم، پست جدید برق، پیگیری مجتمع دوم آبرسانی و ایجاد شهرک های کشاورزی که جزو برنامه‌های ششم توسعه بوده ولی هنوز محقق نشده است باید در اولویت اقدامات مسوولان در سال جاری قرار گیرد.

وی ادامه داد: شهرستان بجستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی پیشگام است و افزون بر یک هزار نفر واجد شرایط از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، تسهیلات سه میلیارد ریالی از این بابت دریافت کرده اند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha